19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

konserttikiertueen kuva

Mozartin Requiem ja Beethovenin Kohtalonsinfonia

pe 27.9. Helsingin tuomiokirkossa ja la 28.9. Kallion kirkossa

Helsingin työväenopiston sinfoniaorkesteri Helsinginkadun Filharmonikot konsertoi yhdessä Helsingin tuomiokirkon Viva vox -kamarikuoron ja Kallion Kantaattikuoron kanssa perjantaina 27.9. kello 19 Helsingin tuomiokirkossa ja lauantaina 28.9. kello 18 Kallion kirkossa. Konserteissa kuullaan kaksi länsimaisen taidemusiikin tunnetuinta teosta, joita on harvoin esitetty samassa konsertissa: W.A. Mozartin Requiem, d-molli KV626, sekä ensimmäinen osa Ludwig van Beethovenin sinfoniasta nro 5 c-molli op. 67 Kohtalonsinfonia. Konserteissa kuultavien teosten voima on niiden ajattomuudessa: ihmiskunta on yli kahden vuosisadan ajan pysähtynyt miettimään näiden teosten parissa olemassaoloaan ja sielun sanomaa kerta toisensa jälkeen.

Requiemin solisteina esiintyvät Inka Kinnunen, sopraano, Katariina Heikkilä, altto, Tommi Niskala, tenori, ja Elja Puukko, basso. Kapellimestarina toimii Helsinginkadun Filharmonikkojen taiteellinen johtaja Veli-Antti Koivuranta. Kuorojen valmennuksesta vastaavat Inka Kinnunen ja Tommi Niskala.

Kesto noin 1 h 15 min. Ei väliaikaa.

Vapaa pääsy, ohjelma 10 e.

Pekka Simojoen Häikäisevän kirkas -kiertueen konsertti

pe 27.9. Kallion kirkossa

Gospelmuusikko Pekka Simojoki julkaisi uuden ylistyslevyn Häikäisevän kirkas syksyllä 2018. Näiden uusien ja Simojoen vanhempien ylistyslaulujen pohjalta toteutetaan kirkkokiertue, jonka konsertti pidetään perjantaina 27.9. kello 19 Kallion kirkossa. Musiikista vastaa Simojoen lisäksi Make Perttilän johtama yhtye, jossa soittavat Joonas Kasurinen, koskettimet, Ville Salminen, kitarat, Pasi Ryökkynen, basso, Mikko Pettinen, trumpetti ja laulu, ja Sami Koskela, rummut. Laulusolisteina Simojoen lisäksi laulavat myös Mirkka Paajanen, Maija Lehtinen ja Heidi Simelius. Liput 22 e Tiketistä (www.tiketti.fi/haikaisevankirkas) ja 25 e ovelta, mikäli lippuja jäljellä.

Kesto noin 2 h 15 min.

Temppeliaukion kirkko 50 vuotta -juhlaviikkojen ohjelmaa:

Gaalakonsertti

su 29.9.

Gaalakonsertti sunnuntaina 29.9. kello 18 Temppeliaukion kirkossa.

Lapland String Quartet: Linda Suolahti ja Emma Mali, viulu, Riina Piirilä, alttoviulu, Lukas Stasevskij, sello.

Lumikki Heikkilä, viulu, ja Jussi-Pekka Heikkilä, piano.

• Jason Hu, piano.
  • Lukas Stasevskij, sello.
  • Johanna Tuomi, sopraano.
  • Jorma Hynninen, baritoni.
  • Tapio Tiitu, urut.
  • Leena Tiitu, juonto.

Vapaa pääsy.

Tälle kalliolle… – säveliä Temppeliaukiolta -konsertti

perjantaina 4.10. kello 18 Temppeliaukion kirkossa.

Esa Ruuttunen, baritoni, Tapio Tiitu, urut.

Vapaa pääsy.

Kolmas Elämä: Sadonkorjuu -konsertti

to 3.10. Cafe Agricolassa, Mikael Agricolan kirkolla

Pentti Ingerö ja Lasse Halme ovat tehneet yhdessä 13 uutta kappaletta, jotka Kolmas Elämä -yhtye esittää torstaina 3.10. kello 19 Cafe Agricolassa, Mikael Agricolan kirkon siivessä. Laulut kertovat elämän mysteeristä, rakkaudesta, ihmissuhteiden vaikeuksista ja maailmantilanteesta. Mukana on myös Ingerön ja Halmeen omia kappaleita. Kolmas Elämä -yhtye haastaa ajatuksen, jonka mukaan rockmusiikin piirissä parhaat tuotokset tehdään nuorena. Kokoonpanossa soittavat Pentti Ingerö, laulut ja kitarat, Lasse Halme, laulu ja kitara,

Kari Makkonen, basso, ja Jartsa Karvonen, rummut. Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma maksaa 10 e.

Pentti Ingerö on Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkomuusikko, joka toteuttaa omaa musiikkiaan myös tässä kokoonpanossa. Hän laulaa omat sävellyksensä ja soittaa erilaisia kitaroita.

Lasse Halme on tehnyt ja esittänyt monenlaista musiikkia ja tässä kokoonpanossa hän soittaa kitaraa ja laulaa omat kappaleensa.

Kari Makkonen soittaa bassoa ja on esiintynyt useiden eturivin artistien taustabändeissä. Hän oli yli kymmenen vuoden ajan Mamba-yhtyeen jäsen.

Jartsa Karvonen soittaa rumpuja ja on tuttu erittäin monista esiintymisistä konserteissa, televisiossa ja studioissa.

Kamarikuoro Oran 20-vuotisjuhlakonsertti

su 6.10. Myllypuron kirkossa

Kamarikuoro Ora juhlistaa 20-vuotissyntymäpäiviään juhlakonsertilla sunnuntaina 6.10. kello 18 Myllypuron kirkossa, Neulapadontie 12, 00920 Helsinki. Kuoroa johtaa Kirsi Lemponen, solistina laulaa mezzosopraano Kim Joung Suk, ja säestäjinä soittavat Jenny Metsälä, huilu, sekä Marika Leino, urut ja piano. Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma maksaa 5 euroa.