23.04. Onneksi olkoon: Jyrki, Yrjö, Jyri, Jori, Jiri, Yrjänä | Palaute
Myllypuron kirkko

Kirkkoherra Minnamari Helasepän lämminhenkinen virkaansiunaamisjuhla

06.06.2022, 08:00
Kirkkoherra Minnamari Helasepän virkaansiunaaminen Myllypuron kirkossa 5.6.2022 Kuvassa piispa Teemu Laajasalo avustajineen ja  kirkkoherra polvistuneena selin. Kuvakaappaus videolta.

Myllypuron kirkko oli täynnä väkeä helluntaina 5.6.2022. Kirkkoherra Minnamari Helasepän useaan otteeseen siirretty virkaansiunaaminen onnistui viimein kesäisissä ja iloisissa tunnelmissa. Messua olivat toteuttamassa työntekijät, nuoret ja varttuneemmat seurakuntalaiset sekä seurakuntaneuvoston jäsenet. Musiikista huolehtivat kanttorit Marika Leino ja Kirsi Lemponen, joka johti kamarikuoro Oraa, nuorten bändi Johannes Österlundin ja Jyrki Keinäsen johdolla sekä arabiankielinen Rauhankuoro. Piispa Teemu Laajasaloa avustivat lääninrovasti Jukka Pakarinen, pappisasessori Hannu Pöntinen, Roihuvuoren seurakunnan kirkkoherra Timo Pekka Kaskinen ja kappalainen Anja Nurminen sekä seurakuntaneuvoston varapuheenjohtaja Elina Raike-Ojanen.

Puheessaan Minnamari Helaseppä muisteli, miten oli aikoinaan alueelle muuttaneena saanut lämpimän vastaanoton perheineen kirkkokahveilla.

-Tuli heti tervetullut olo. Tätä kokemusta haluan tässä seurakunnassa vahvistaa kaikkien teidän kanssanne. Emme halua olla vain sisäpiiri, vaan ulospäin suuntautunut missionaarinen seurakunta, joka levittäytyy kirkon seinien ulkopuolelle, kutsuu aktiivisesti ihmisiä mukaan, ottaa avosylin vastaan ja antaa tehtäviä ja tilaa toimia, hän linjasi.

Haluamme levittäytyä kirkon seinien ulkopuolelle. Tämä juhla olkoon yksi askel siihen suuntaan.

-Tarvitsemme myös jatkossa hyviä yhteistyökumppaneita, alueen järjestöjä, oppilaitoksia ja muita alueella toimivia kirkkoja. Voisimmeko lähteä entistä vahvemmin ottamaan vastaa uusia, alueelle muuttavia asukkaita?

Juhlat jatkuivat kirkon pihamaalla, missä tarjottiin soppaa, kakkua ja kahvia sekä puheita ja yhteislauluja suntio Hannu Jylön harmonikansoiton säsetyksellä.

Kesäinen sää helli juhlia ja kirkkoherran toiveen mukaan myös ohikulkijoita kutsuttiin mukaan.

Arabiankielinen rauhankuoro laulaa Myllypuron kirkossa. Keskellä soittaa kitaraa Ramez Ansara
Arabiankielinen rauhankuoro sai raikuvat aplodit. Keskellä pappi Ramez Ansara.

Jenni Kallio ja eri-ikäisi' seurakuntalaisia lukemassa yyhteistä esirukousta. Kuva: Antto Rintala
Jenni Kallio ja esirukouksen lukijat. Messussa oli lapsia ja nuoria avustamassa myös tekstien luvussa ja händissä.
Timo Pekka Kaskinen puhuu Minnamari Helasepälle virkaanasettajaisissa. Kuvassa näkyy seurakuntayhtymän johtajia
Kollegat naapuriseurakunnista ja työtoverit seurakuntayhtymästä onnittelivat.

Minnamari Helaseppä Myllypuron kirkon pihalla virkaanasettajaispäivänä 5.6.2022. Kuva:Antti Rintala
Kiitos kaikille jotka tekivät juhlan yhdessä!