16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Munkkivuoren kirkko

Ensimmäisen MunkkaLoven solistina Johanna Försti - 7.9. klo 15 konsertti ja klo 17 jatkot Munkkivuoren kirkolla

12.06.2019, 10:18 /  päivitetty 04.09.2019, 10:44
Munkan seudun asukkaiden toivomuksista koostetun MunkkaLove-konserttisarjan ensimmäinen ilmaiskonsertti on lauantaina 7.9. klo 15-16.30 Munkkivuoren kirkossa. Konsertissa esiintyy Johanna Försti ja Make Perttilän bändi, konsertin juontaa Totti Toivonen ja pääosassa ovat Munkan seudun asukkaat itse. Koko perheen tilaisuus jatkuu pihatapahtumana klo 17-18.30 kirkon takapihalla. Siellä esittäytyvät alueen erilaiset yhdistykset ja toiminnot, mukana Soitinyhtye Puhallus ja Länsi-Helsingin Musiikkiopisto. Organisoinnista ja myytävästä tarjoilusta vastaavat alueen partiolippukunnat, jotka myös saavat tapahtuman tuotot.
Johanna Försti MunkkaLove konsertin esiintyjä

Konsertin solistina on Johanna Försti, joka tunnetaan Tanssii Tähtien Kanssa -orkesterin laulajana, Jo Stance -yhtyeen solistina sekä 2016 Tähdet tähdet -ohjelman kilpailijana. Hän on esiintynyt ja tehnyt yhteistyötä lukemattomien eri artistien ja pop/jazz/funk/soul-kokoonpanojen, kuten UMOn, Lenni-Kalle Taipaleen, Sami Pitkämön ja Vantaan viihdeorkesterin solistina. Försti on musikaalisen perheen jäsen, aloittanut opintonsa Kaustisten musiikkilukiossa ja jatkanut niitä kahdessa musiikkikorkeakoulussa. Vuonna 2010 häneltä ilmestyi rumpali/tuottaja Teppo Mäkysen kanssa arvostettu ensilevy ”Jo Stance” ja hän oli Linnan Juhlien solisti Itsenäisyyspäivän vastaanotolla. Försti on yhtyeineen näyttänyt uuden suunnan suomalaiselle soul-musiikille.

MunkkaLove-bändiä luotsaa säveltäjä ja kahdella kultalevyllä palkittu sovittaja ja tuottaja Markku “Make” Perttilä. Perttilä on Sibelius-Akatemian esittävän säveltaiteen koulutusohjelmasta vuonna 2003 valmistunut diplomikitaristi. Hän on kiertänyt Suomea ja Eurooppaa konsertoimassa erilaisten kokoonpanojen kanssa vuodesta 1994 lähtien. Perttilä on soittanut studiomuusikkona kymmenillä levyillä ja toiminut taiteellisena tuottajana ja sovittajana useilla levyillä. Hän on myös vastannut YLE:n Nojatuolikirkko-ohjelmien musiikeista. MunkkaLove-bändi koostuu huippuammattilaistason estradi- ja studiomuusikoista, jotka ovat esiintyneet paljon yhdessä, ja konsertin äänentoistosta vastaa Creative Sound.

Konsertin juontaa Totti Toivonen, YLE TV1:stä tuttu toimittaja, joka tekee sekä Aamutv:tä että Puoli seitsemän -ohjelmaa. Toivonen on matkustellut paljon myös kehitysmaissa erilaisten avustusohjelmien ja hyväntekeväisyystempausten asialla.