16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Munkkivuoren kirkko

MunkkaLoven muusikko syntyi Etiopiassa

02.05.2019, 15:08 /  päivitetty 31.08.2020, 11:34
MunkkaLove-konserttien päävastuussa on syksyllä 2019 muusikko Markku ”Make” Perttilä, joka sovittaa musiikin ja hankkii ammattilaisbändin sekä sille solistit. Markku Perttilä on Sibelius-Akatemian esittävän säveltaiteen koulutusohjelmasta vuonna 2003 valmistunut diplomikitaristi. Hän on suomalainen, mutta syntynyt Etiopiassa lähetystyöntekijöiden lapsena. Vuodesta 1994 hän on kiertänyt Suomea ja Eurooppaa konsertoimassa erilaisten kokoonpanojen kanssa. Konserttien aikataulu lauantaisin klo 15 on seuraava: ensimmäinen konsertti on siis Munkkivuoren kirkossa 7.9.2019, toinen konsertti Munkkiniemen kirkossa 26.10.2019 ja kolmas konsertti taas Munkkivuoren kirkossa 23.11.2019. Kirkot on valittu konserttipaikoiksi, koska paikalle halutaan satoja ihmisiä – koko Munkin seutu. Tarkoitus on, että ihmiset tutustuvat toisiinsa ja toistensa tarinoihin.
muusikko Martti Perttilä MunkkaLove

Markku Perttilä on soittanut studiomuusikkona kymmenillä levyillä ja toiminut useiden levyjen taiteellisena tuottajana ja sovittajana, mistä hänet on palkittu kahdesti kultalevyllä. Perttilä on myös säveltäjä, ja hänen laulujaan löytyy useista yhteislaulukirjoista, myös uudesta virsikirjasta. Perttilä on soittanut myös useiden muiden artistien yhtyeissä, toiminut opettajana ja vastannut musiikeista Ylen tv-ohjelmassa Nojatuolikirkko.

Markku Perttilä on luvannut, että MunkkaLove venyy moneen. Ohjelmistoon mahtuu niin laulelmia, jazzia kuin lastenlaulujakin. Vain klassinen musiikki jää näiden konserttien ulkopuolelle, mutta sille löytyy esittäjiä alueen yhtyeistä ja musiikkioppilaitoksista, jotka ovat mukana MunkkaLove-toiminnassa ja järjestävät omia tapahtumiaan myöhemmin tiedotettavalla tavalla.