20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Munkkivuoren kirkko

Messu ja luottamushenkilöt uuden edessä

12.02.2019, 15:26 /  päivitetty 13.02.2019, 08:45
Munkkiniemen seurakunta otti käyttöön uuden messun käsiohjelman 10.2.2019. Seurakuntalaisilta kerättiin palautetta, joista yksi, messun kulkuun perehdyttävä kirjoitus on julkaistu Munkan kulmalta -blogina https://munkkiniemensrk.wordpress.com/ Seuraavana sunnuntaina klo 11 käsiohjelma on jälleen käytössä, kun 14-henkinen seurakuntaneuvosto ja neljä Helsingin seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston valtuutettua siunataan nelivuotiseen tehtäväänsä Munkkivuoren kirkossa. Kaikki munkinseudun valtuutetut ovat uusia ja seurakuntaneuvoston jäsenistä on vaihtunut puolet.
mn äänestysprosentti

Toisen sävelmäsarjan käyttöön olivat seurakuntalaisia 10.2. opastamassa kanttori Senni Valtonen ja Kannelkuoro, johtajanaan Lenne Mitt. Liturgina oli Tarja Frilander ja saarnan piti teologiharjoittelija Ilkka Kujala. Kuoro antoi tukea uusien melodioiden oppimiseen. Erityisesti seurakuntalaisten mieleen oli lämpimän oranssi käsiohjelmajulkaisu, jonka takakannessa oli messukaavan taustoitus. Nyt harvemminkin messussa käyvän on helpompi seurata messun eri osia. Kirjanen sisälsi melodioiden nuotit, ja melodioihin liitettiin seurakuntalaisten palautteissa laatusanat kaunis ja pyhä. Totta kai muutos vaatii tottumista, vanha sävelsarja on monelle tuttu ja rakas.

Seurakunnan luottamushenkilöiden siunaamisessa 17.2. saarnaa ja on liturgina kirkkoherra Leo Glad, kanttorina on Senni Valtonen ja messussa avustavat pastorit Tarja Frilander, Riikka Kuusisalo ja diakonissa Mia Salmio. Sunnuntain tekstinä on armo, joka kuuluu kaikille. Teksti muistuttaa, että Jumalan hyvyyden piiriin kuuluvat kaikki ihmiset ja hän on aina valmis ottamaan vastaan uusia toimijoita ja uusia toimintatapoja valtakuntaansa.