25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Postikortit tuovat iloa ikäihmisille - vielä ehtii postittaa

26.05.2020, 15:32 /  päivitetty 27.05.2020, 12:41
Tuntemattomalta tupsahtava postikortti voi tuoda paljon iloa etenkin silloin, kun kontaktit muuten ovat vähissä. Kevätterveiset-kampanjaan ehtii vielä mukaan.
Läjä värikkäitä postikortteja pöydällä

Luovan välittämisen yhteisö Siskot ja Simot käynnisti toukokuun alussa Kevätterveiset-kampanjan teemana Katkaise korona-arjen yksinäisyys. Ihmisiä haastettiin eri paikkakunnilla lähettämään postikortteja yli 70-vuotiaille koronaeristyksessä eläville. Helsingin seurakuntayhtymä on yksi kampanjan yhteistyökumppaneista.

Kortteja on tullut seurakuntayhtymään mukava pino, jo pari sataa kappaletta. Onpa sudoku-lehtikin lähetetty. Niitä ovat postittaneet yksittäisten ihmisten lisäksi kokonaiset koululuokat – lämmin kiitos kaikille.

”It´s Corona time! Pysy kotona! Kaikki on hyvin!”

Kampanja jatkuu toukokuun loppuun asti, joten vielä ehtii hyvin osallistua. Osallistumisohjeet löydät siskotjasimot.fi-sivulta.

Postikortilla voi olla suuri merkitys yksinäisyyden lievittäjänä: Ajatella – joku välittää niin paljon että lähettää kortin! Kaikilla kun ei ole läheisiä, jotka muistaisivat pienellä postilla.

Käsinkirjoitettu postikortti

Kevätterveiset-kampanjan postikortit toimitetaan pääkaupungissa perille Helsinki-avun kauppakassien mukana.

Helsinki-apu on Helsingin seurakuntien, Helsingin kaupungin sekä järjestöjen ja vapaaehtoisten yhteinen puhelinpalvelu, joka tarjoaa kauppa- ja apteekkipalvelua sekä keskusteluapua yli 70-vuotiaille helsinkiläisille.‍