23.04. Onneksi olkoon: Jyrki, Yrjö, Jyri, Jori, Jiri, Yrjänä | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Ajankohtaista lähetystyössä: Pakolais- ja maahanmuuttajatyötä Kreikassa

02.10.2020, 08:40
Munkkiniemen seurakunnan kansainvälisen työn ja lähetyksen ryhmä aloittaa sarjan, jossa kerrotaan kuukausittain lähetystyön arjesta maailmalla.
Sinisellä taustalla keskitetty valkoinen teksti: Ajankohtaista lähetystyössä

Pakolais- ja maahanmuuttajatyötä Kreikassa

Ajankohtaislähetyksissä on tavan takaa uutisvälähdyksiä edelleen Eurooppaan suuntautuvasta pakolaisvirrasta, vaikka se on pienentynytkin olennaisesti vuodesta 2015.

Kyseessä ovat ihmiset, jotka etsivät parempaa tulevaisuutta itselleen ja lapsilleen ja joista monet ovat myös hengellisesti etsiviä. Tarvitaan paljon diakoniaa ja ihmistä monilla tavoin tukevaa lähetystyötä.

Yksi pakolais- ja maahanmuuttajatyössä mukana oleva on Kreikassa työskentelevä Minna Aro lähetysyhdistys Kylväjästä.

Minna työskenteli juuri Morian pakolaisleirillä Lesvon saarella ennen sen tuhoutumista tulipalossa 9. syyskuuta. Hänen haastattelunsa on oheisessa videossa.

Morian pakolaisleirin tuhosta ja sen aiheuttamasta katastrofista sekä avun tarpeesta kerrotaan Kylväjän sivuilla.

Siinä Minna kertoo myös leirin oloista ennen tulipaloa. Kurja leiri oli kuitenkin parempi paikka kuin vaellella kodittomana Ateenan kaduilla.

Teksti: Hannu Holopainen