20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Munkkiniemen seurakunnan rippileirit 2022

04.10.2021, 08:31
Riparilla saat tilaisuuden pohdiskella elämää ja elämää suurempaa avoimessa ja hyväksyvässä ilmapiirissä. Opit myös paljon siitä, mitä usko on ja millaista on elää kristittynä. Saat tulla mukaan sellaisena kuin olet, ainutlaatuisena ihmeenä!
Nuoria rippileirillä

Ilmoittautuminen alkaa pe 1.10. ja päättyy su 31.10.2021
Ilmoittautumaan pääset tästä linkistä

Suosittelemme sinua käyttämään selaimena Google Chromea, Microsoft Edgeä tai Mozilla Firefoxia.

Rippikouluilmoittutumisten puhelinpäivystys 09-2340 2477 pe 1.10. klo 9-14.30.
Ma-ti 4.-5.10. klo 9-12 ke-pe 6.-8.10. klo 12-14.30.

Ongelmia ilmoittautumiskaavakkeen käytössä? Voit myös lähettää viestin osoitteeseen prime-tuki.helsinki@evl.fi.

Ilmoittautumisen tekee huoltaja, jonka tulee rekisteröityä Helsingin seurakuntayhtymän sähköiseen portaaliin pankkitunnuksilla. Tarkistathan, että huoltajan ja nuoren puhelinnumerot sekä sähköpostiosoitteet ovat kirjoitettu varmasti oikein. Lähetämme kaikki valinta- ja jatkotiedot järjestelmämme kautta ilmoitettuihin osoitteisiin.

Valitse kolme leirivaihtoehtoa

Tutustu tarjolla oleviin leirivaihtoehtoihimme:

Tievan retkirippikoulu, Saariselkä

• 6.–15.6.2022. Päiväretkiä tuntureille ja lähimaastoon. Hinta: 280 e
  • Konfirmaatio: Munkkivuoren kirkko su 19.6.2022 klo 11
  • Huom. Konfirmaatio heti leirin jälkeen.

Metsäkartanon leiririppikoulu, Rautavaara

• 27.6.– 4.7.2022. Hinta: 140 e
  • Konfirmaatio: Munkkivuoren kirkko la 3.9.2022 klo 11

Tuusjärven leiririppikoulu, Heinola

• 11.–18.7.2022. Hinta: 140 e
  • Konfirmaatio: Munkkivuoren kirkko su 11.9.2022 klo 11

Porkkalan leiririppikoulu, Kirkkonummi

• 25.7.–1.8.2022. Hinta: 140 e.
  • Konfirmaatio: Munkkivuoren kirkko su 4.9.2022 klo 11

Lummeniemen leiririppikoulu, Viitasaari

• 1.– 8.8.2022. Hinta 140 e.
  • Konfirmaatio: Munkkivuoren kirkko la 10.9.2022 klo 11

Sinun on valittava kolme leiriä, jotka laitat paremmuusjärjestykseen. Näiden valintojen perusteella jaamme nuoret ryhmiin. Joillekin leireille voi olla halukkaita selvästi enemmän kuin pystymme sinne ottamaan. Yhteen ryhmään mahtuu noin 25 nuorta. Kaikki eivät siis tule saamaan rippikoulupaikkaa siitä ryhmästä, johon ovat ensisijaisesti ilmoittautuneet. Viime vuosina esimerkiksi Tievatuvan ryhmä on ollut erittäin suosittu, emmekä ole pystyneet ottamaan sinne kuin vain noin kolmasosan kyseiseen ryhmään ensisijaisesti hakeneista.

Kaverin kanssa leirille

Jos haluat jonkun kaverin kanssa samalle riparille, voitte käyttää ilmoittautumisessa ”kaverikoodia”. Ensimmäinen ilmoittautuja saa sähköpostikuittauksessa koodin ja antaa sen yhdelle kaverilleen, jonka kanssa haluaa samalle riparille. Toinen ilmoittautuja täyttää kyseisen koodin omaan ilmoittautumislomakkeeseensa ja hänelle tulee sen myötä samat riparivaihtoehdot kuin ensimmäiselle. Emme sijoita isoja kaveriporukoita samalle leirille ryhmädynamiikan ja tasapuolisuuden vuoksi.

O‍dota rauhassa tietoa

Ilmoittautumisaikana jätetyt hakemukset ovat tasaveroisia, ilmoittautumisjärjestyksellä ei siis ole merkitystä. Ilmoittautumisajan sisällä ilmoittautuneet saavat marras-joulukuussa tiedon, mihin rippikouluryhmään heidät on hyväksytty.

Maltathan odottaa rauhassa, että saat tiedon omasta rippikouluryhmästäsi. Toivomme, että perhe tekee omat kesäsuunnitelmansa vasta sitten, kun nuoren rippikouluryhmä on selvinnyt.

Jokaiselle Munkkiniemen seurakunnan jäsenelle varataan paikka jossakin seurakuntamme rippikouluryhmässä. Muista seurakunnista meille rippikouluun haluavia otamme mukaan, mikäli paikkoja riittää.

Rippikoululeirin hinta

Suurin osa rippikoulujen kuluista katetaan verovaroin. Leirijaksojen täysihoidosta ja kuljetuksista aiheutuvia kuluja katetaan kuitenkin leirimaksuilla. Useimpien leirien maksu on 140 €. Lapissa pidettävän Tievatuvan retkiriparin leirimaksu on 280 €. Leirimaksusta on mahdollisuus saada alennusta tai kokonaan vapautus. Mikäli siihen on perheellänne tarvetta, voi jo ilmoittautumislomakkeessa rastittaa kyseisen kohdan.

Lisätietoja taloudellisesta tuesta saa diakonissa Mia Salmiolta, sähköposti mia.salmio@evl.fi.

Rippikoulupolku vuonna 2022

• 1. Rippikoulusunnuntai 30.1.2022 klo 11–14 Munkkivuoren kirkossa.
  • 2. Kevään aikana on noin kerran kuussa rippikoulutapaamisia. Osa tapaamisista on oman ryhmäsi kesken, osaan tulevat kaikki vuoden 2022 rippikoululaiset. Tapaamisten lisäksi rippikoululaisen tulee osallistua itsenäisesti seurakunnan tilaisuuksiin ja kerätä niistä merkintöjä riparipassiinsa.
  • 3. Loppukeväästä järjestetään yhteinen ilta jokaisen ryhmän vanhemmille/ huoltajille ja nuorille.
  • 4. Leirijakso
  • 5. Konfirmaatioharjoitus ja konfirmaatio