20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Miten löydän apua seurakunnasta?

09.10.2019, 15:45
Kun jaksaminen huolettaa tai muuten asiat painavat mieltä, asioista puhuminen jonkun toisen kanssa useimmiten helpottaa. Kirkko tarjoaa tukea erilaisissa elämäntilanteissa. Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia.
käsi ja neliapila

Palvelevaan puhelimeen ja nettiin voi ottaa yhteyttä nimettömästi.

Kampin kappelissa on mahdollista keskustella kirkon työntekijän tai kaupungin sosiaalityöntekijän kanssa ilman ajanvarausta, asuinpaikasta riippumatta.

Seurakuntien päivystäville papeille ja diakoniatyöntekijöille voi huojentaa mieltään sopimalla tapaamisen heidän kanssaan.

Parisuhteen ongelmia ja elämän kriisitilanteita voi ratkoa perheneuvonnan avulla.

Sairastuminen ja sairaalaan joutuminen aiheuttaa epävarmuutta tulevasta. Sairaalapapin kanssa keskustellen voi etsiä suuntaa eteenpäin.

Läheisen kuoltua voi surua jakaa esimerkiksi papille tai diakoniatyöntekijälle tai käydä tilannetta läpi sururyhmissä yhdessä muiden saman kokeneiden kanssa.

Rahat vähissä? Jos toivot apua raha-asioihin, ota yhteyttä oman alueesi diakoniatyöhön ja sovi tapaaminen.

Jos alkoholi ja muut päihteet aiheuttavat ongelmia, saat apua Erityisdiakoniasta. Siellä autetaan myös asunnottomia ja vankeja.

Lapsille ja nuorille on saatavana erityistä apua.

Erityistä toimintaa on tarjolla myös:

Apu ja toiminta ovat maksuttomia eivätkä edellytä kirkkoon kuulumista.