19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Munkkiniemen kirkko

Munkkiniemen seurakunnan varhaiskasvatussuunnitelma

14.04.2018, 19:37 /  päivitetty 22.09.2018, 17:28
Lapsissa Jumala on antanut vanhemmille luottamustehtävän, ison kasvatusvastuun. Vanhemmat, isovanhemmat ja me varhaiskasvatuksen työntekijät haluamme kaikki antaa lapsille parhaat eväät hyvään elämään.

‍On tärkeää, että ihmettelemme yhdessä elämän syvyyttä ja moninaisuutta. Rohkeutta ja elämäniloa kannattelevia hyviä asioita on arjessa paljon. Niiden huomaaminen ja jakaminen lapsen kanssa vahvistaa lasta ja auttaa häntä huomaamaan hyvän.

Seurakunnan tehtävänä on kulkea vanhempien rinnalla tukien ja rohkaisten vanhemmuuden ja kasvatuksen moninaisissa kysymyksissä. Tämä edellyttää keskinäistä luottamusta, tasavertaisuutta ja toistensa kunnioittamista. Vuoropuhelun avulla vahvistetaan lapsen lähellä toimivien aikuisten yhteistä ymmärrystä lapsen kasvun ja hyvinvoinnin tukemisesta.

Toimintaamme määrittelevät Opetushallituksen julkaisu ”Varhaiskasvatussuunnitelma perusteet 2016” sekä Helsingin seurakuntien yhteinen varhaiskasvatussuunnitelma 2017.

Oheisesta linkistä löydän Munkkiniemen seurakunnan varhaiskasvatussuunnitelman. Se on tehty kuvaamaan toimintamme arvoja ja sisältöjä ja sieltä löytyy myös kuvia ja välähdyksiä arjestamme. Olepa hyvä! VASU_Munkkiniemi