25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Mikaelin seurakunta

Monipuolista ohjelmaa arkeen aikuisille syksyllä 2022

10.08.2022, 13:46 /  päivitetty 06.09.2022, 09:21
Mikaelinkirkolla alkaa taas viikkotoiminta, jonka tarjonnasta voit löytää oman paikkasi seurakunnan yhteydessä! Lue alta vinkkimme!

Syödään, kahvitellaan ja viihdytään yhdessä

Maanantaikahveilla klo 13 on tarjolla päiväkahvit ja pientä ohjelmaa, tietoiskuja tai muuta ajankohtaista asiaa sekä kierrätyslöytöjä (vapaaehtoinen maksu hyväntekeväisyyteen).

Tiistaisin Syödään yhdessä klo 17.15 vapaaehtoisvoimin valmistettua ruokaa (vapaaehtoinen maksu hyväntekeväisyyteen). Ruokailun jälkeen on mahdollisuus osallistua eri-ikäisille suunnattuihin raamiksiin.

Torstaina jaetaan toisillemme Ruokaa, iloa ja valoa diakoniaruokailussa klo 11. Aterian hinta 1e. Joka toinen viikko saatavilla myös digiopastusta.

Rukousta, hiljaisuutta, hengenravintoa

Messu eli ehtoollisjumalanpalvelus joka sunnuntai klo 11, arkipyhinä sanajumalanpalvelus.

Rukouspiiri tiistaisin klo 10. Rukoilemme toinen toistemme ja yhteisten asioiden puolesta ja luemme Raamattua.

Hiljaisuuden retriitti 18.-20.11.2022, ilmoittautuminen alkaa lokakuussa.

Raamatturyhmiä niin uusille uteliaille kuin kokeneemmillekin raamatunlukijoille:

Raamiksia eri-ikäisille (aikuisille, raamattukerhot 3-6 -vuotiaille, koululaisille sekä +12-vuotiaille) tiistai-iltaisin ruokailun jälkeen klo 18-19.

Kiehtovat kertomukset, toiminnallinen raamattutyöpaja kokoontuu kolmena keskiviikkona lokakuussa 5.10., 12.10. ja 19.10. klo 18.

Vanhan testamentin valossa – suuria kysymyksiä elämästä on torstaisin klo 18 kokoontuva ryhmä, jossa pohdimme yhdessä Vanhan testamentin teksteistä nousevia elämänkysymyksiä.

Yhdessäoloa ja luovaa tekemistä

Käsityökerhossa maanantaisin klo 9.30 neulotaan sukkia, tossuja ym. hyväntekeväisyyteen ja vaihdetaan kuulumiset kahvikupin äärellä.

Kirjallisuuspiirissä valitaan kuukauden kirja, joka luetaan kotona ja kokoonnutaan keskusteluun kuun ensimmäisenä maanantaina klo 18 (5.9. 3.10. ja 7.11.)

Tarinatupa – kirjoittajapiirissä keskustellaan ja kehitetään itseämme kirjoittajina ja tarinankertojina joka toinen keskiviikko klo 16.

Virkeyttä liikunnasta

Naisten liikuntaryhmässä keskiviikkoisin klo 10 harrastetaan oman tunnon ja kunnon mukaan!

Lisäksi syksylle on suunnitteilla matalan kynnyksen liikuntaa ikäihmisille yhteistyössä Helsingin kaupungin liikuntatoimen kanssa - lisätietoa tulossa!

Toimi itse ja vaikuta seurakunnassasi!

Vapaaehtoistoiminnassa on tarjolla monenlaisia tehtäviä niille, jotka haluavat itse olla mukana toteuttamassa tilaisuuksia ja tapahtumia sekä kehittämässä uutta toimintaa.

Seurakuntavaalien kautta voit vaikuttaa tulevaisuuden seurakuntaan! Voit asettua itse ehdolle luottamushenkilöksi ja äänestää vaaleissa. Vaalipäivä on 20.11.2022.