19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Mikaelin seurakunta

Mikaelin seurakunnan toiminta 20.8. asti

29.05.2021, 10:53 /  päivitetty 16.08.2021, 18:16
Kuvassa on turkoosin ympyrän keskellä valkoinen kasvomaski ja teksti: Käytäthän meillä maskia

Jumalanpalvelukset ja hiljentyminen kirkossa

(Päivitetty 30.7.2021)
Seurakuntalaiset voivat osallistua Mikaelinkirkon jumalanpalveluksiin turvavälein. Vaikka koronarajoituksia voidaan keventää, turvallisuudesta pidetään kesälläkin huolta. Osallistujia kirkkosaliin voidaan ottaa enintään 70. Perheet saavat olla yhdessä. Ehtoolliselle osallistutaan ohjeistetusti. Osallistujia pyydetään täyttämään yhteystietonsa siihen varattuun kansioon mahdollisten tartuntajäljitysten vuoksi.

Mikaelinkirkon jumalanpalvelukset 27.6. ja 22.8. lähetetään myös suorina verkkolähetyksinä seurakunnan Facebook-sivulla klo 11. Lähetyksen seuraaminen ei vaadi rekisteröitymistä tai kirjautumista.

Mikaelinkirkko on avoinna hiljentymistä varten arkisin klo 10-16.

Iltaehtoollista on tarjolla Östersundomin kirkossa sunnuntaisin klo 17. Kevätkausi jatkuu 20.6.2021 asti ja kesäkausi on 15.-29.8.2021. Kirkkosaliin mahtuu turvavälein n. 20 henkilöä. Katso tilaisuudet TÄSTÄ LINKISTÄ.

Kirkolliset toimitukset

Kasteen, vihkimisen ja hautaan siunaamisen osallistujamäärät riippuvat tilasta.

Mikaelinkirkko 70 hlöä, seurakuntasali2 30 hlöä, takkahuoneet 20 hlöä/tila, Matteushuone 10 hlöä.

Konfirmaatiot: Vieraiden määrä rajataan 5 henkilöä/rippikoululainen. Toivomme, että kirkkosaliin mahtuvat ensisijaisesti rippikoululaisten läheiset.

Östersundomin kirkko 20 hlöä. Kirkkoherran luvalla 30 siten, että salin 20 hengen lisäksi voidaan ottaa 5 henkilöä parvelle ja 5 henkilöä eteiseen.

Muu toiminta

Ulkotoiminta kesäkuun alusta alkaen aikuisten ja lasten kanssa mahdollista enintään 50 ihmiselle.

Aikuisten harrastustoiminta voidaan aloittaa sisätiloissa enintään 15 ihmiselle. Rippikoulu- ja leiritoiminta toteutetaan normaalisti.

Turvallisesti kirkossa

• Kaikkiin tilaisuuksiin saa osallistua vain täysin terveenä.
  • Kaikissa tilanteissa tulee noudattaa yli kahden metrin turvavälejä.
  • Käsien pesua ja desinfiointia edellytetään.
  • Tilaisuuksiin osallistuville ja seurakunnan tiloissa asioiville suositellaan vahvasti kasvomaskin käyttöä.

Ollaan yhteydessä!

Pappien yhteystiedot löytyvät verkkosivuiltamme ja yhteyden pappiin saat myös seurakuntatoimiston kautta. Papin kanssa voit keskustella luottamuksellisesti kaikista asioista. Voit jättää papille myös viestin/soittopyynnön vastaajaan.

Esirukouspyynnön voit jättää myös TÄSTÄ LINKISTÄ. Vieritä kivi sydämeltäsi ja kevennä taakkaa. Rukoile, toivo, haaveile, kiitä. Kanava yläkertaan on auki.

Ajanvaraus diakoniatyöntekijälle 1.6.-31.8.
Ajanvaraus diakoniatyöntekijälle puhelimitse ma klo 9–11 ja to klo 12–14 p. 09 2340 4818. Voit myös käydä varaamassa ajan paikan päällä Mikaelinkirkolla ti klo 12.30–13. Tarvitsetko luotettavaa keskustelukumppania, apua taloudellisten kysymysten selvittämiseen tai tukea elämäntilanteessasi? Seurakunnan diakoniatyöntekijät ovat auttamisen ammattilaisia.

Seurakuntatoimisto palvelee puhelimitse ja sähköpostitse ma, ti ja to klo 10–13, p. 09 2340 4800, helsinginmikael.srk@evl.fi. Hoidamme kasteen, vihkimisen, kodin siunaamisen sekä hautaan siunaamisen ajanvarauksia. Lisäksi palvelemme kirkon jäsenyyteen liittyvissä asioissa. Katso myös muita palveluita TÄSTÄ LINKISTÄ.