19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Mikaelin seurakunta

Lapsiperheiden toiminta syksyllä 2022 Vartiokylän kirkolla

23.08.2022, 10:40
Lapsen paljaat varpaat , joissa jokaisessa on piirretty naama.

Vartiokylän kirkolla pidetään lapsiperheille perhekerhoja, mitkä ovat kaikille avointa toimintaa. Perhekerhoissa leikitään, askarrellaan, hörpätään kahvit, liikutaan ja tutustutaan muihin samassa elämänvaiheessa oleviin perheisiin. Kerhoissa on mukana seurakunnan varhaiskasvattajia. Perhekerhoihin ei tarvitse ilmoittautua, ne ovat maksuttomia ja niihin voi tulla oman aikataulun mukaan.

Maanantaisin pidämme iltaperhekerhoa kirkolla (5.9. alkaen) klo 17-18.30. Ennen kerhoa voit käydä syömässä seurakuntasalissa vapaaehtoistemme valmistamaa kotiruokaa (1€/hlö). Iltaperhekerhossa liikutaan jumppasalissa, askarellaan ja leikitään lasten kerhotiloissa. Laitamme myös iltakahvin/teen tarjolle.

Keskiviikkoisin kokoontuu vauvaperhekerho klo 9.30-11.30 seurakuntasalissa ( ei 19.10.). Kerhossa välillä lauletaan lastenohjaaja Teijan johdolla, vietetään yhdessä aamupäivä vauvan tarpeiden mukaisesti. Meillä voit lämmittää omia eväitä. Rattaat jätetään kirkon edessä olevaan katokseen.

Torstaisin voit tuoda yli 1-vuotiaan lapsesi Vartsikan lastentupaan klo 9.30-11.30 hoitoon ja hengähtää itse hetken. Tupaan pitää varata paikka ennakkoon ke klo 12 mennessä p. 050-380 1961. Lapsien kanssa aamupäivää viettävät lastenohjaajamme. Lapselle on hyvä pakata mukaan vaihtovaatetta, mahdolliset vaipat ja pientä välipalaa. Paikan voi varata max. 3 kerralle, jotta mahdollisimman moni perhe saisi syksyn aikana pienen hengähdyshetken. Lastentupa pidetään lasten kerhotilassa.

Perjantaisin kirkolla kokoontuu perhekerho klo 9.30-11.30. Perhekerho alkaa yhteisellä aamuhartaudella kirkkosalissa. Käytössämme on liikuntasali leluineen ja lastenkerhotilat ihanine leikkipaikkoineen. Jokaisella kerralla on pieni askartelu, jonka perhe voi yhdessä tehdä. Laitamme pientä tarjoilua, mutta voit hyvin lämmittää omia eväitä.