20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Mikaelin seurakunta

Koronarajoitukset Mikaelin seurakunnassa vuoden 2021 loppuun

03.12.2021, 16:17 /  päivitetty 16.12.2021, 11:28
Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli on antanut seurakunnille viranomaisten päätösten johdosta uusia korona-ajan ohjeita. Rajoitukset ovat voimassa 4. päivä joulukuuta alkaen 31. päivä joulukuuta 2021 asti.
Puupöydällä vaalea kasvomaski ja reunoilla piirroskuvioita.

Kolmasosa kirkkotilasta käytössä hengellisissä tilaisuuksissa ja koronapassilla konsertteihin ja Kauneimpiin Joululauluihin

Joulua ei ole tänäkään vuonna peruttu. Mutta adventin ja joulun ajan kokoontumiset vietämme tänäkin vuonna koronarajoituksin. Mikaelin seurakunnassa noudatamme seuraavia rajoituksia:

Jumalanpalvelukset, hartaudet, kasteet, häät, hautajaiset

Hengellisiin tilaisuuksiin ja kirkollisiin toimituksiin voidaan Mikaelinkirkkoon uusien koronarajoitusten mukaan ottaa sisään 160 henkilöä. Östersundomin kirkkoon otetaan 80 henkilöä. Koronapassia ei kysytä.

Konsertit ja Kauneimmat Joululaulut

Konserteissa ja Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa on Mikaelinkirkossa käytössä koronapassi. Koronapassin lisäksi tarvitset mukaan henkilöllisyystodistuksen. Henkilömäärärajoituksia ei näissä tilaisuuksissa kirkossa ole.

Aikuisten piirit, lasten ja perheiden kerhot ja muu toiminta

Piirit ja kerhot ovat jääneet joululomalle. Kevätkauden kokoontumiset alkavat aikaisintaan viikolla 3.

Turvallisesti kirkossa

Pidämme huolta omasta ja toistemme terveydestä noudattamalla edelleen tartuntalain mukaisia hygieniavaatimuksia.

Suojaathan itseäsi ja läheisiäsi koronavirustartunnalta. Alla olevat keinot auttavat ehkäisemään myös uusien virusmuunnosten leviämistä.

• Jos saat oireita, pysyt kotona ja menet tarvittaessa koronatestiin.
  • Pidät etäisyyttä muihin ihmisiin.
  • Peset kädet, yskit hihaan.
  • Käytät kasvomaskia, kun liikut paikoissa, joissa on paljon muita ihmisiä.
  • Pidät Koronavilkun päällä puhelimessasi ja noudatat sen ohjeita.
  • Otat sinulle suositellut rokoteannokset.