16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Mikaelin seurakunta

Jouluajan ohjelmaa Mikaelin seurakunnassa 2021

22.11.2021, 23:53 /  päivitetty 22.12.2021, 14:11
punaisella pohjalla piirretty kuusi, kolmenhengen laulava kuoro ja teksti: me käymme joulun viettohon

Lempeää joulua

Me itähelsinkiläiset olemme sitkeitä. Talven hämärissä uhmaamme mereltä hiipivää kosteutta ja pohjoisesta puhaltavaa viimaa. Hautaamme leukamme kaulahuiviin ja kuljemme läpi pimeyden. Seisomme pysäkeillä ja odotamme kuka mitäkin: bussia, metroa, suojaa, lämpöä.

Ympärillä olevien kotien ja lähikortteleiden ikkunat tuikkivat valoa iltaisin. Sisällä meitä tervehtii lämpö, joka kietoo meidät syliinsä ystävän lailla sanoen: tervetuloa, olen odottanut sinua.

Siinä on myös joulu – seimen valossa, lämmössä ja armossa. Sinulle on syntynyt Vapahtaja!

Unohda siis kaikki se, mikä on kesken. Katso ja kuuntele itseäsi lempeästi ja armollisesti. Niin myös Jumala katsoo sinua ja tulee Jeesus-lapsessa lähelle. Siten annat sisimmällesi levon, vapauden loistaa - ja tuoda lämpöä ja valaista jonkun muun pimeyttä.

Hyvää ja siunattua joulua!

Martti Häkkänen, kirkkoherra & Mikaelin seurakunnan väki

Uudet koronarajoitukset, voimassa 31.1.2022 asti.

• Hengellisiin tilaisuuksiin (jumalanpalvelukset) Mikaelinkirkkoon voidaan ottaa enintään 160 ja Östersundomin kirkkoon enintään 80 henkilöä. Koronapassia ei kysytä.
  • Mikaelinkirkossa ja Östersundomin kirkossa järjestettävissä konserteissa ja Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa tarkistetaan koronapassi. Koronapassin lisäksi tarvitset mukaan henkilöllisyystodistuksen. Henkilömäärärajoituksia ei näissä tilaisuuksissa kirkossa ole.

Koronarajoitukset Mikaelin seurakunnassa vuoden 2021 loppuun

Itsenäisyyspäivänä

Kontulan Leijonien ja Mikaelin seurakunnan yhteinen itsenäisyyspäivän videotervehdys julkaistaan verkkosivuillamme ja Facebook-sivullamme maanantaina 6.12. klo 10.

Juhlapuhe kansliapäällikkö Pekka Huokuna, Lotan ja LC presidentin tervehdys, musiikkiesityksiä mm. Veteraanin iltahuuto, Finlandia-hymni, Nocturne, iLOPISARAT-kuoron esityksiä.

Katso tallenne tästä linkistä.

Jouluna

Joulun jälkeen

Kauneimmat joululaulut

Tule laulamaan Jouluiloa ja hyvää tekeviä joululauluja. Tilaisuudessa kerätään kolehti kehitysmaiden lasten hyväksi Suomen Lähetysseuran kautta tehtävään työhön. Katso kaikki tilaisuuteemme TÄSTÄ LINKISTÄ.

Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa on Mikaelinkirkossa ja Östersundomin kirkossa käytössä koronapassi. Koronapassin lisäksi tarvitset mukaan henkilöllisyystodistuksen. Henkilömäärärajoituksia ei näissä tilaisuuksissa kirkossa ole.