25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Mikaelin seurakunta

Hiljaisen viikon ja pääsiäisen tilaisuuksia Mikaelin seurakunnassa 2022

29.03.2022, 22:29 /  päivitetty 07.04.2022, 19:25
Piirrettyjä kuvioituja ja värikkäitä pääsiäismunia.

Hiljaisen viikon ekumeeninen ristisaatto Itä-Helsingissä

Ristisaatto on ortodoksien liikkuva jumalanpalvelus, joka tehdään yleensä yhdessä kävellen, laulaen ja rukoillen. Saattoja on tehty myös hiihtäen, polkupyörillä ja soutaen pitkiäkin reittejä luonnon keskellä, etenkin Pohjois-Karjalassa.

Nyt ei kenenkään tarvitse lähteä Pohjois-Karjalaan asti päästäkseen osallistumaan ristisaattoon, sillä Itä-Helsingissä järjestetään hiljaisen viikon tiistaina oma ekumeeninen ristisaatto. Noin kolmen kilometrin pituinen matka alkaa Myllypuron kirkolta ja jatkuu Metropolia ammattikorkeakoulun kautta Aleksanteri Syväriläisen kappeliin, joka sijaitsee Myllypuron liikuntakeskuksen yhteydessä. Ristisaatto päättyy Mikaelinkirkkoon Kontulaan. Matka kuljetaan jalan, ja siihen voivat osallistua kaikenikäiset. Mukaan voi liittyä myös matkan varrella tai osallistua yksittäisiin hartauksiin.

Tarkempi aikataulu:

Pääsiäisen ajan jumalanpalvelukset

Pitkäperjantain konsertti

Mää-lammas ja munamysteeri

Mikaelinkirkolla tapahtuu kummia: päiväkerhosta on hävinnyt pääsiäismunia. Kuka on pääsiäismunien katoamisen takana? Keneltä kirkkoherra Martti pyytää apua ja mitä siitä seuraa?