19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Mikaelin seurakunta

Kultainen sulka -perhemessussa ja puuhapäivässä 1.10. yllätysvieras!

27.09.2017, 11:57 /  päivitetty 02.10.2017, 09:15

Mikaelinkirkko täyttyy iloisista lasten äänistä, kun Enkelien sunnuntaina 1.10. vietetään yhteistä perhemessua ja kokoonnutaan messun jälkeen syömään ja touhuamaan yhdessä.

Messussa on mukana seurakunnan työntekijöitä ja vieraana itse Martti Luther. Menevästä musiikista vastaa iLOPISARAT-kuoro. Messun jälkeen tarjolla on jauheliha- ja kasvissosekeitto vapaaehtoisella maksulla. Kahvion tuotteet maksavat 1e/tuote. Kirkon yläkerrasta löytyy mm. kirjasairaala, jossa voi hoitaa paikkaamalla ja kunnostamalla vanhoja, risoja kirjoja kotiin vietäväksi. Voit askarrella oman kirjanmerkin, vaikka iltasatukirjan väliin. Muistathan käydä temmeltämässä myös #suuremmansuojassa-touhuradalla ja leikkipisteessä.

Tiesitkö, että Mikael Agricola, joka loi suomen kirjakielen, oli Martti Lutherin oppilaana 1500-luvun puolessa välissä? Mää-lammas suosittelee lukemaan lapsen kanssa. Yhteinen lukuhetki tuo turvan ja yhteenkuuluvaisuuden tunteen lapselle ja aikuiselle. Kirjat vievät uusiin maailmoihin, kehittävät mielikuvitusta ja keskittymiskykyä sekä antavat hienoja elämyksiä. Kuten Agricola sanoo kirjassa: "Kirja on kuin tähti, joka valaisee ihmisten maailmaa." Lue tästä vielä Mää-lampaan kirjavinkit!

Mää-lampaan kirjavinkit, Mikael-lehti syksy 2017 (jpg, 1.87 Mt)

Jaa somessa kokemuksia, kuvia ja tunnelmaa

#suuremmansuojassa
#messussa