24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Mikaelin seurakunta

Messut ja jumalanpalvelukset Mikaelin seurakunnassa keväällä 2020

13.01.2020, 16:27

Jumalanpalveluksessa me saamme kiittää Jumalaa ja olla hänen hoidettavanaan. Rukous, sana, musiikki ja pyhä tila tuovat iloa ja rauhaa, hoitavat sielua, lohduttavat ja vahvistavat elämään tässä maailmassa — kaikissa elämän vaiheissa. Jumalanpalvelus on seurakuntalaisten kohtaamispaikka ja Jumalan perheen yhteinen juhla.

Messun jälkeen kirkkokahveilla on mahdollisuus vaihtaa kuulumisia vaikka muiden kirkkovieraiden kanssa kirkkokahvien äärellä. Kirkkokahvien vapaaehtoisen maksun tuotto kerätään lähetyksen, diakonian ja yhteisvastuun hyväksi.

Messua vietetään Mikaelinkirkossa joka sunnuntai klo 11. Arkipyhinä on sanajumalanpalvelus klo 11. Messun toimittajat, pyhän aiheen ja kolehdin kohteen voi lukea Mikaelinkirkon aulassa jaossa olevista messuesitteistä tai käydä lukemassa etukäteen nettisivuiltamme tapahtumakalenterista kunkin pyhän kohdalta.

Messun aikana kokoontuu lapsille oma pyhäkoulu eli pyhis. Pyhäkoulu on lasten oma hetki Mikaelinkirkon messun aikana kirkon yläkerrassa. Alle 3-vuotiaille mukaan oma aikuinen. Kevään Pyhikset on jaettu kahteen eri teemaan ja jaksoon: Jeesuksen matkassa 19.1.-2.2. ja Pääsiäisen ihme 22.3.-19.4.

Mikaelinkirkossa on näkövammaisten käytettävissä pistevirsikirjoja. Mikaelinkirkon kirkkosalin ovella on hartiahuiveja, joita voi vapaasti lainata kirkossa käynnin ajaksi. Ne lämmittävät mukavasti erityisesti syksyn messukävijöitä. Hartiahuivit ovat käsityökerhon ideoimia ja tekemiä.

Messupussit — puuhaa lapsille jumalanpalvelusten ja toimitusten ajaksi, löytyy myös kirkkosalin oven tuntumasta.

Sunnuntain päämessun lisäksi Mikaelin seurakunnassa vietetään monia muita jumalanpalveluksia:

• ÖSTERSUNDOMIN KIRKKO Kappelintie 65, p. 09 2340 4809
    Iltaehtoollinen sunnuntaisin klo 17. Kevätkausi 5.4.-14.6.
    Kiirastorstain messu to 9.4.klo 18.
    Kaatuneitten muistopäivän hartaus ja kunniakäynti sankarihaudoilla su 17.5. klo 13.
  • HARTAUS JA EHTOOLLINEN Mikaelinkirkossa kerran kuussa torstaina klo 13 (16.1., 13.2., 12.3., 23.4., 14.5.) Lopuksi yhteiset kirkkokahvit.
  • HILJAINEN ILTARUKOUS Mikaelinkirkossa joka toinen torstai klo 18 (6.2., 20.2. 5.3., 19.3., 2.4., 16.4., 30.4., 14.5.) Tule. Ole. Huokaus riittää. Rukousta, raamatunlukua, hiljaisuutta, taizelauluja tai virsiä. Arjen lepohetki, hiljainen iltarukous, lopuksi yhteinen iltatee.
  • KONTULAN MONIPUOLINEN PALVELUKESKUS, Kontukuja 5
    Hartaus ja ehtoollinen kerran kuussa perjantaina klo 13:30: 17.1., 14.2., 13.3., 15.5. ja torstai 9.4. klo 10:30 kiirastorstain ehtoollinen. Tilaisuudet ovat avoimia kaikille.
  • HELYKOTI, Porttikuja 8
    Kiirastorstain ehtoollinen to 9.4. klo 14. Tilaisuus on avoin kaikille.

Tule mukaan tekemään yhteistä messua

Tahtoisitko olla mukana toteuttamassa Mikaelinkirkon messuja tai valmistelemassa Östersundomin kirkon iltaehtoollisia? Jumalanpalveluksessa on monia tehtäviä, joissa seurakuntalaiset voivat olla mukana. Kiinnosti sinua sitten ehtoollisella avustaminen tai kolehdinkanto, tekstin lukeminen tai joku muu tehtävä, ota yhteyttä pastori Mia Iiskolaan ja kysy lisää.