20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Mikaelin seurakunta

Kivaa tekemistä kouluikäisille Mikaelin seurakunnassa!

13.08.2019, 12:17
Mitä lapsesi voisi tehdä koulupäivän jälkeen tai lomalla? Mikaelin seurakunta järjestää kouluikäisille paljon hauskaa puuhaa, johon jokainen lapsi on tervetullut!

Seuraa kouluikäisten omia some-kanavia:
Facebook: Mikaelin seurakunnan koululaiset
Instagram: Mikaelin_koululaiset

Kouluikäisten kerhot

‍Kouluikäisten kerhoissa lapset pääsevät opettelemaan ruoanlaiton saloja, askartelmaan, leikkimään, temppuilemaan, pelaamaan sählyä ja vaikka mitä muuta hauskaa! Kerhoissa opetellaan myös hiljentymään yhteisissä hartaushetkissä. Kerhoja pitävät rippikoulun käyneet, tehtäväänsä koulutetut nuoret ja nuoret aikuiset.

Kerhot jakautuvat syksy- ja kevätkaudelle, ja molempien kausien kerhoihin ilmoittaudutaan erikseen. Kouluikäisten kerhot ovat maksuttomia. Ilmoittautuminen kerhoihin tapahtuu nettisivujen kautta. Voit ilmoittautua korkeintaan kolmeen eri kerhoon, kerhopaikat vahvistetaan ennen kerhokauden alkua. Joskus paikkoja voi ilmaantua myös kesken kerhokauden.

Lisätietoa kerhoista ja ilmoittautumisesta löydät aina lähempänä kerhokauden alkua nettisivuilta.

Lisätietoja kerhoista antaa myös:

Bea Mokki, nuorisotyönohjaaja, puh. 050 560 3953

Tiina Mäki-Arvela, nuorisotyönohjaaja, puh. 040 508 7383

Leirit ja retket

‍Leireillä koetaan yhdessä uusia asioita ja saadaan paljon hauskoja muistoja. Laulaminen, saunominen, leikkiminen, ulkoilu ja yhdessä hiljentyminen jäävät varmasti leireiltä mieleen. Mukana leirillä on aina turvallisia aikuisia, sekä rippikoulun käyneitä nuoria, eli isosia.

Kouluikäisille järjestetään omia leirejä joka syksy ja kevät. Leirit voivat olla viikonloppuleirejä (pe-la) tai loma-aikoina arkipäivisin (esim. syysloma). Myös kesäisin järjestetään mahdollisesti kouluikäisten omia leirejä.

Lisätietoja leireistä, sekä ilmoittautumislinkit löydät aina nettisivuilta tai koululaisten omista some-kanavista.

Retkiä järjestetään syksyisin ja keväisin lasten ja perheiden toiveita kuullen. Isä-poika -retkillä vietetään aikaa ruoan ja urheilun parissa, ja perheretkille ovat tervetulleita koko perhe!

Leirit ja retket ovat maksullisia, hinnat löytyvät aina kyseisen leirin/retken mainoksesta ja ilmoittautumisen yhteydestä.

Kysymyksissä voit olla yhteydessä

Bea Mokki, nuorisotyönohjaaja, puh. 050 560 3953

Tiina Mäki-Arvela, nuorisotyönohjaaja, puh. 040 508 7383

Tapahtumat

Vuoden aikana on monia mahdollisuuksia viettää aikaa koko perheen kesken erilaisissa tapahtumissa: talven kynttilät valmistuvat itsenäisyyspäivän kynttiläpajassa, 10-vuotiaat pääsevät hurjastelemaan Linnanmäellä 10-synttäreillä ja perhemessuissa perheen pienimmätkin viihtyvät pyhän äärellä.

Lisätietoa tapahtumista löydät nettisivuilta tai koululaisten omista some-kanavista.

Iltapäiväkerho

Koululaisten iltapäiväkerho kokoontuu Mikaelinkirkolla joka arkikoulupäivä klo 12-16. Seurakunnan iltapäiväkerho toteutuu ostopalveluna Helsingin kaupungille. Kerhomaksu on 100€/kk, joka sisältää toiminnan, välipalan sekä vakuutuksen.

Iltapäiväkerhopaikkaa voi hakea aina keväisin hakuaikana.

Lisätietoja antaa

Heli Nieminen, lapsityönohjaaja, puh. 050 380 2012

K‍oulutyö

Mikaelin seurakunnan nuorisotyönohjaajat Tiina ja Bea, sekä kouluikäisten oma pappi Aimo "Aikka", kiertävät säännöllisesti kouluilla päivänavauksissa. Heihin voi törmätä myös vaikkapa uskonnon tunneilla tai ulkona välitunneilla. Kutsumme koululaisia myös kevät- ja joulukirkkoihin sekä koulutiensä vasta aloittavia erityisesti syksyisin kouluun lähtevien siunaamiseen.

Onko sinulla toiveita tai ideoita Mikaelin seurakunnan kouluikäisten toimintaan liittyen?

Ole rohkeasti yhteydessä ja jaa ideoitasi!

Psst.. Seuraa meitä myös somessa ja pysy mukana ajankohtaisissa asioissa!

Facebook: Mikaelin seurakunnan koululaiset

Instagram: Mikaelin_koululaiset