25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Mikaelin seurakunta

Mikaelin seurakunnan päätöksenteko ja hallinto

04.02.2020, 11:38
kuvituskuva

Seurakunnan päätöksenteosta ja hallinnosta vastaa kirkkoherra yhdessä seurakuntaneuvoston kanssa.

Seurakuntaneuvoston tehtävät on määritelty kirkkolaissa, kirkkojärjestyksessä sekä seurakuntayhtymän perussäännössä. Seurakuntaneuvoston vastuulla on

• valmistella seurakunnan talousarvion, toiminta- ja taloussuunnitelman, ja päättää niitten varojen käytöstä, jotka seurakuntayhtymän talousarviossa seurakunnalle osoitetaan.
  • vastata toiminta- ja taloussuunnitelman toteutumisesta
  • valita useimmat seurakunnan työntekijät
  • asettaa halutessaan sekä pysyviä johtokuntia että tilapäisiä toimikuntia

Seurakuntaneuvosto valitaan neljäksi vuodeksi vaaleilla, joissa saavat äänestää kaikki vähintään 16 vuotta täyttäneet seurakunnan jäsenet.

Mikaelin seurakuntaneuvostossa on 14 vaaleilla valittua jäsentä sekä kirkkoherra. Kokousten puheenjohtajana toimii Ami Lainela. Kokousten pöytäkirjat ovat julkisia ja ne löytyvät täältä.

Seurakunnan johtoryhmä ja työalatiimit

Seurakunnan toiminnan suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat johtoryhmä ja työalatiimit. Heidän vastuullaan on toteuttaa seurakuntaneuvoston hyväksymä toimintasuunnitelma ja arvioida toiminnan onnistumista.