25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Mikael Agricolan kirkko

Varaa vihkiaika netissä vuodelle 2018

11.08.2017, 10:52

Oletko suunnitellut häitä vuodelle 2018? Haluaisitko tulla vihityksi Tuomiokirkkoseurakunnan kirkossa?

Voit jättää vihkiaikatoivomuksia Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoihin vuoden 2018 lauantaipäiville näille sivuille tulevan lomakkeen kautta. Linkki lomakkeeseen aukeaa viikolla 19 eli maanantaina 8.5.2017 klo 9. Varauksia voi jättää sunnuntaihin 14.5.2017 saakka.

class=" "
target="_blank">Tästä linkistä pääset lomakkeeseen

Tuomiokirkkoseurakunnan alueella olevat kirkot ovat suosittuja vihkikirkkoja ja niihin on tarjolla useita vihkiaikoja. Nyt näihin kirkkoihin voi toivoa vihkiaikaa kesälle 2018. Toiveita voi lähettää verkkosivuilla olevan lomakkeen kautta ma-su 8.-14.5.2017.

Vihkiaikatoiveiden esittämisessä ei ole kyse nopeuskilpailusta. Niitä voi tehdä koko viikon ajan eikä lopputuloksen kannalta ole merkitystä sillä, onko toiveensa jättänyt maanantaina vai sunnuntaina. Toivelistalla on hyvä olla kymmenkunta vaihtoehtoa, jotta jokainen vihkipari saisi itselleen sopivan ajan. Tuomiokirkkoseurakunnan ja Johannes församlingin jäsenet ovat etusijalla vihkiaikoja jaettaessa.

Netin kautta voi varata ainoastaan vuoden 2018 lauantaipäivien vihkiaikoja. Arkipäiville vihkiaikoja voi varata puhelimitse 09 2340 6111 vihkivuotta edeltävän vuoden toukokuun alusta lähtien. Sunnuntaisin kirkoissamme ei järjestetä vihkimisiä.

Vihkiaikoja on jaossa lauantaipäiville tasatunnein seuraavasti:

· Tuomiokirkko klo 13, 14, 15 ja 16

· Johanneksenkirkko klo 13, 14, 15 ja 16

· Suomenlinnan kirkko klo 13, 14, 15 ja 16

· Vanha kirkko klo 12, 13, 14, 15, 16, 17 ja kesä-elokuussa myös klo 18.

Mikael Agricolan kirkko ei ole mukana nettivarauksessa, mutta myös Agricolan kirkkoon voi toivoa vihkiaikaa. Agricolassa voi vihkimisiä suorittaa kahtena lauantaina kuukaudessa, ja näitä vihkiaikoja vuodelle 2018 voi varata puhelimitse kirkkoherranvirastosta 5.6. alkaen.

Johanneksenkirkossa on tammi-helmikuussa 2018 meneillään kuoriurkujen rakennusprojekti. Tällöin kirkkoon ei voida ottaa vihkivarauksia.

Vihkiajat jaetaan toiveiden perusteella. Vihkiaikatoiveensa tehneille lähetetään jaetuista vihkiajoista sähköpostiviesti ja kirje viimeistään 26.5. Kirje on luultavasti perillä 2-3 päivän kuluttua lähettämisestä. Ilmoitettua aikaa ei tarvitse enää erikseen vahvistaa. Ajan peruutus pitää tehdä sähköpostitse. Peruutuksesta lähetetään vahvistus.

Aiempina vuosina lähes jokainen pari on saanut haluamansa vihkiajan. Suosituimmat vihkikuukaudet ovat olleet heinä- ja elokuu. Edellisinä vuosina nettivaraamisen päätyttyä jäljelle on jäänyt vapaita vihkiaikoja myös kesän sesonkiaikaan.

Verkkolomakkeella voi varata ajan sekä avioliittoon vihkimistä varten että avioliiton siunaamista varten. Samaa sukupuolta olevien rukoustilaisuudet varataan suoraan puhelimitse kirkkoherranvirastosta.

Mikäli et varannut vihkiaikaa verkossa olevalla lomakkeella viikolla 19, voit toivoa vihkiaikaa kesälle 2018 soittamalla kirkkoherranvirastoon maanantaista 5.6.2017 alkaen.

Kirkkoherranvirasto (Bulevardi 16 B) on avoinna viikolla 19:

• ma ja ti klo 9-15
  • ke klo 12-17