20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Merirasti-kappeli

Uusia kasvoja Vuosaaren seurakunnassa

04.09.2018, 15:33
Vuosaaren seurakunnan uudet työntekijät vastasivat kolmeen kysymykseen. Tervetuloa tutustumaan uusiin kasvoihin!

Kysymykset:

1. Kuka olet?

2. Mitä sinulle merkitsee olla seurakunnassa töissä?

3. Mistä erityisesti pidät Vuosaaressa?

Simi Virtanen

1. Olen Simi Virtanen, 28-vuotias pastori, joka iloitsee siitä, että saa olla Jumalan oma lapsi. Hänen lisäkseen minulla on rakas perhe, johon kuuluvat vaimoni Heidi sekä esikoisemme Eino. Marraskuussa syntyy perheeseemme toinen lapsi.

2. Sillä on suuri merkitys. Koin parikymppisenä kutsumusta opiskella pastoriksi ja iloitsen siitä, että saan olla Jumalan käytössä. Haluan olla rohkaisemassa ihmisiä luottamaan Jumalan Sanaan ja tarttumaan niihin lupauksiin, joita meille on Raamatussa annettu.

3. Harrastan juoksemista, joten ensimmäisenä tulee mieleen Vuosaaren upeat lenkkeilymaastot. Erityisesti Uutelan luontopolku on mahtava paikka haukata happea ja nauttia luonnosta.

Maria Virtanen

1. Olen Maria Virtanen. Hoidan diakonian viransijaisuutta Vuosaaren seurakunnassa.

2. Seurakunnassa koen tekeväni merkityksellistä työtä. Seurakuntatyössä on läsnä pyhyyden ulottuvuus. Diakoniatyö on monipuolista auttamistyötä ja siksi palkitsevaa. Toimimme muun muassa vaikeissa tilanteissa elävien asioiden hoitajina, ja tarvittaessa hengellisenä tukena.

3. Pidän Vuosaaressa yhteisöllisyydestä. Kaverista ja naapurista pidetään huoli. Olen iloinen seurakunnassamme toimivista vapaaehtoisista. Vuosaarelaiset ovat lähteneet innokkaasti mukaan seurakuntamme eri vapaaehtoistehtäviin.

Heidi Rajamäki

1. Olen Heidi Rajamäki ja toimin Vuosaaren seurakunnassa diakoniatyöntekijänä vuoden loppuun asti.

2. Minulle oli tärkeää opiskella sosiaalialan ammatti, jossa pystyn työskentelemään myös kirkon palveluksessa. Seurakunnassa tehdään monipuolista ja tärkeää työtä. Seurakunnassa pystyn myös olemaan ihmisen tukena ja auttamaan melko joustavasti ja nopeasti.

3. Vuosaaren rikkaus on ehdottomasti sen monipuolinen luonto! Täällä pääsee metsään, puistoihin ja meren rantaan. Vuosaari on muutenkin vehreä paikka ja kaikki tarpeellinen on lähellä.

Anette Henttinen

1. Olen Anette ja tulen työskentelemään seuraavan vuoden Koulutyön kehittäjänä Vuosaaren seurakunnassa. Koulutukseltani olen erityisopettaja ja olen erittäin kiinnostunut toimimaan lasten ja nuorten hyvinvoinnin hyväksi. Vapaa-ajalla liikunta eri muodoissaan sekä hyvä ruoka ovat lähellä sydäntäni!

2. Seurakunnassa työskentely merkitsee minulle ainutlaatuista mahdollisuutta kohdata erilaisia ihmisiä. Työ seurakunnassa on minulle paikka jakaa omaa osaamistani tavalla, jossa kohtaamisilla ja vuorovaikutuksella on merkityksellinen suhde sekä minulle että kohtaamilleni ihmisille.

3. Vuosaari ei ole minulle vielä kovinkaan tuttu alue, mutta odotan innolla alueeseen ja sen asukkaihin tutustumista!

Engelbert Duma Avenido

1. Lastenohjaaja Engelbert ”Enkka” Duma Avenido. Valmistuin 2015 oppisopimuksella lastenohjaajaksi. Olen nauttinut suuresti lastenohjaajan työstä ja saanut hyviä sekä hauskoja kokemuksia alalla. Työskentely lapsiperheiden ja koululaisten kanssa ovat tooodella kiva ja antoisa.

2. Seurakunnan työntekijänä minulla on myös mahdollisuus tarkastella työtäni pyhyyden ajatusten äärellä.

3. Vuosaaren rantasauna ja merimaisemat ovat jääneet palavasti mieleen.

Jade Schwartz

1. Olen Jade Schwartz, 24 vuotta. Olen pian valmistumassa oppisopimuksella lastenohjaajaksi. Aiemmalta ammatiltani olen kokki. Ennen seurakuntaa työskentelin kaksi vuotta kielikylpypäiväkodissa.

2. Minulle seurakunnassa työskentely merkitsee lämpöä, turvaa ja kristillisiä arvoja, hyvän varhaiskasvatuksen puitteissa.

3. Vuosaaressa pidän siitä, että täällä on luonto lähellä. Meri ja metsä mahdollistavat kaikenlaisen tekemisen ja harrastamisen. Täältä on myös hyvät kulkuyhteydet kaikkialle.