25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Merirasti-kappeli

Tervetuloa Vuosaaren jumalanpalveluksiin ja messuihin!

02.02.2018, 11:58 /  päivitetty 06.10.2020, 15:33
Tervetuloa seurakuntamme jumalanpalveluksiin - Jumalan kansan yhteisiin juhliin! Jumalan sana, musiikki, pyhän kohtaaminen ja ehtoollisen lahja virvoittavat. "Tulkaa minun luokseni te kaikki työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon."
Kirkossa jumalanpalveluksessa seisova isä pitää pientä poikaa sylissään. Kuvan takana näkyy alttari.

Sunnuntain yhteinen messu ja arkisen viikon keskellä oleva iltapäiväkirkko kutsuvat meitä Jumalan hoidettaviksi. Jumalan sana, musiikki, pyhän kohtaaminen ja ehtoollisen lahja virvoittavat.

Turvallisesti kirkossa korona-aikana

Korona-aikana kirkossamme noudatetaan erityisiä turvallisuusohjeita virustartuntojen ehkäisemiseksi.

Ohjeisiin voi tutustua täällä.

Pyydämme huomioimaan, että ohjeistukset voivat muuttua pikaisestikin, ja poiketa täällä kerrotuista ohjeista. Ajankohtaisin ohjeistus on aina paikalla olevalla henkilökunnalla. Pyydämme noudattamaan henkilökunnan antamia ohjeita vaikka poikkeaisivat täällä kerrotuista.

Jumalanpalvelukset

Tervetuloa seurakuntamme jumalanpalveluksiin – Jumalan kansan yhteisiin juhliin!

Jumalanpalvelus Vuosaaren kirkossa sunnuntaisin klo 11

Iltapäiväkirkko

Sanaa ja rukousta, kohtaamista ja jakamista, lepoa ja virkistystä. Tervetuloa iltapäiväkirkkoon!

Iltapäiväkirkko Vuosaaren kirkossa torstaisin klo 14 marraskuun loppuun saakka.

Iltapäiväkirkko Vuosaaren kirkossa torstaisin klo 12 joulukuun alusta alkaen.

Haluatko mukaan toteuttamaan jumalanpalveluksia?

Vuosaaren seurakunnassa toimii aktiivisesti seurakuntalaisista koostuvia jumalanpalvelusryhmiä. Tule mukaan toteuttamaan yhteisiä jumalanpalveluksia ja messuja!

Sunnuntaisin kirkossa on mukana ryhmä seurakuntalaisia, jotka toimivat erilaisissa tehtävissä jumalanpalveluksen yhteydessä. Näitä tehtäviä on mm. kirkkovieraiden vastaanottaminen, virsikirjojen ja messuohjelmien jakaminen, raamatuntekstien lukeminen, esirukouksessa avustaminen, kirkkokahvien keitto, kolehdin kerääminen, kirkkosalin somistaminen ja valmistelu messua varten. Myös kirkonpenkissä istuminen ja messussa mukana oleminen voi olla yksi ryhmäläisen tehtävä.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan jumalanpalvelusryhmien toimintaan! Tervetulleita ovat kaikenlaiset ja kaikenikäiset seurakuntalaiset: he jotka ovat jo aktiivisesti monessa muussa seurakunnan toiminnassa mukana ja he jotka vasta tutustuvat siihen mitä toiminta voi olla ja jotka eivät vielä ole löytäneet omaa tapaansa osallistua seurakunnan toimintaan. Oleellista on, että haluaa tulla mukaan jumalanpalvelukseen.

Seurakunnassa toimii useita jumalanpalvelusryhmiä, ja jokaisessa messussa mukana on yksi ryhmä, joka suunnittelee messun yhdessä papin ja muiden vuorossa olevien työntekijöiden kanssa. Messuvuoroja ryhmälle tulee n. 2–3 kuukauden välein. Toivomme, että voit sitoutua olemaan mukana ryhmässä ainakin vuoden ajan.

Voit ilmoittautua ryhmäläiseksi tai kysellä lisätietoja ottamalla yhteyttä ryhmien koordinaattorina toimivaan Marketta Antolaan, marketta.antola@evl.fi, p. 050 447 4833.

Tule mukaan kehittämään Vuosaaren seurakunnan elämää – messu on koko seurakunnan yhteinen asia!