19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Merirasti-kappeli

Lähetys Vuosaaren seurakunnassa

04.09.2018, 14:51 /  päivitetty 11.10.2022, 14:08
Lähetystyössä kutsutaan lähimmäisiä seurakuntayhteyteen ja uuden elämän osallisuuteen ja lähetetään seurakunta messusta maailmaan, siunauksia jakamaan.
Iloisia kansainvälisiä lapsia. Lähetystyön käsityö- ja opintopiiri.

Kristuksen kirkko on yksi, monikulttuurinen ja maailmaan lähetetty eli missionaarinen. Missionaarinen kirkko ylistää yhdessä Jumalaa sekä palvelee, keskustelee ja verkostoituu yli kansallisten, kulttuuristen ja uskonnollisten rajojen.

Vuosaaren seurakunnan lähetystyö

Lähetystyössä toivotetaan ihmisiä tervetulleiksi seurakuntayhteyteen ja lähetetään seurakuntalaisia liikkeelle, lähimmäisiä kohtaamaan ja yhteisiä oloja kohentamaan.

Lähetettynä eläminen on yhteinen tehtävämme eli missiomme: se kuuluu kaikille kirkoille, seurakunnille ja kristityille. Missiomme on ylistää yhdessä Jumalaa ja rakentaa yhdessä rauhaa. Rauhaa rakennetaan niin julistamalla ja palvelemalla kuin vaikuttamistoiminnankin kautta.

Lähetystyössä rukoillaan uskossa, toimitaan toivossa ja osoitetaan rakkautta. Lähetystyössä osallistutaan kolmiyhteisen Jumalan työhön kaikkien ihmisten ja koko luomakunnan hyväksi. Näin puolustetaan oikeutta ja vahvistetaan sekä hengellistä että aineellista elämää.

Vuosaaren seurakunta tekee ja tukee lähetystyötä kotikulmien lisäksi eri puolilla Aasiaa sekä median ja lukutaitotyön välityksellä.

Varoja ulkomaantyöhön kartutetaan kolehdein ja lipaskeräyksin sekä kynttelikkö- ja myyjäistuotoin. Näin kerätyt varat kanavoidaan lähetysjärjestöjen kautta.

Vuosaaren seurakunnan yhteistyösopimukset

• ‍Suomen Lähetysseura: Kielityö Mekong-alueella
  • Suomen Pipliaseura: Lukutaitotyö
  • Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys: Seurakuntatyö, ulkomaankohde
  • Lähetysyhdistys Kylväjä: Musiikkityö Japanissa
  • Medialähetys Sanansaattajat: Medialähetystyö yleensä

Lähetystyön tapahtumia

Medialähetyspiiri Näppärät: Tule kokemaan seurakuntayhteyttä, jakamaan lähetyskuulumisia, valmistamaan myyjäisiä ja keräämään varoja lähetystyölle.

Näppärien kokoontumiset näet alla olevasta tapahtumalistasta. Jos listaa ei ole näkyvissä, tarkoittaa se sitä että kauden tilaisuudet ovat jo ehtineet mennä ja uusia ei ole vielä kirjattu tapahtumakalenteriin.

Myyjäisiä

Hyvää tekevät myyjäiset kutsuvat mukaan tekemään ihania ja hyvää tekeviä hankintoja ja nauttimaan myyjäistunnelmasta.

Tulossa olevat myyjäiset näet alla olevasta tapahtumalistasta. Jos listaa ei ole näkyvissä, tarkoittaa se sitä että kauden myyjäiset ovat jo ehtineet mennä ja uusia ei ole vielä kirjattu tapahtumakalenteriin.

Lisätietoja Lähetystyöstä

Lisätietoja lähetystyön työalavastaava Tiina Ahoselta.