20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Upea sää siunasi Hiippakunnan juhlamessun helatorstaina Senaatintorilla

30.05.2019, 19:44 /  päivitetty 30.05.2019, 20:50
Kuorolaisia laulamassa hiippakunnan 60-vuotisjuhlamessussa Senaatintorilla

Helsingin hiippakunnan 60-vuotisjuhlamessu keräsi portaat ja penkit täyteen seurakuntalaisia joka puolelta kaupunkia. Upeassa säässä nautittiin puhallinorkesterin, kanttorikuoron ja kirkkokuoroista kootun juhlakuoron musiikista yhdessä laulaen ja ehtoollista viettäen. Piispa Teemu Laajasalo saarnasi Tuomiokirkon portaita vertauskuvana käyttäen päivän teemasta eli Kristuksen taivaaseen nousemisesta, jota helatorstaina muistellaan.

Pappiskulkue hiippakunnan 60-vuotisjuhlamessussa tulossa Tuomiokirkon portaita alas

-Jeesukselle ihmiseksi tuleminen eli maailmaan laskeutuminen oli vaikeampaa kuin taivaaseen nouseminen. Meille taas portaiden kipuaminen on työläämpää kuin alas meneminen, piispa muistutti.

-Kukaan ei kuitenkaan omin voimin jaksa kiivetä taivaaseen, vaan siihen tarvitsemme Jeesusta.

Messun jälkeen saatiin nauttia virvokkeita ja kirkkokahvia eri puolilla toria ja tasannetta.

Lämmin kiitos kaikille osallistuneille ja messussa palvelleille!

Hiippakunnan 60-vuotisjuhlamessu Senaatintorilla yleiskuva