19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Meilahden seurakunta

Paavalin seurakunnan lähetysnäky

29.04.2021, 09:55

”Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni”

(Matt 25:35-36).

Paavalin seurakunta on yhteisö, jossa tullaan nähdyksi, kuulluksi ja kohdatuksi. Tämä periaate ohjaa myös meidän lähetysnäkyämme, sitä millaista seurakuntaa haluamme kasvattaa maailmalla.

Rukous

Me haluamme kasvattaa Kristuksen kirkkoa ja kerromme rohkeasti Jumalasta. Työssämme maailmalla kohtaamme kaikki matalalla kynnyksellä. Me kannamme ja tuemme heikompia. Armo kuuluu jokaiselle.

Jeesus teki toiminnallaan näkyväksi yhteisönsä häpäisemiä ihmisiä. Siksi hyväksyvä ja näkyväksi tekevä ihmisten kohtaaminen on toimintamme ytimessä.

Teot

Me toimimme ihmisten keskellä ja pyrimme turvaamaan jokaiselle hyvän elämän. Me autamme ihmisiä ilmastonmuutoksen keskellä ja koulutamme ihmisiä toimimaan kestävästi omassa lähiympäristössään. Me puolustamme ja tuemme heikommassa asemassa olevia, erityisesti naisia, lapsia ja seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvia. Emme syrji ketään ja pyrimme työskentelemään syrjivien rakenteiden purkamiseksi.

Luotu on syntyisin Jumalasta. Siksi toimimme luomakunnan ja ihmisarvon puolustajana.

Ilo

Me innostumme ja innostamme! Teemme lähetystyötä suurella sydämellä ja haluamme jakaa omastamme. Heijastamme toivoa maailmalle ja iloitsemme jokaisesta työmme piirissä olevasta ihmisestä. Haluamme olla ihmisten keskellä, heidän iloissaan ja suruissaan ja autamme jokaista arjen haasteissa.

”Te ette siis enää ole vieraita ja muukalaisia…”, kirjoittaa Paavali (Ef 2:19). Siksi emme kulje tai katso toistemme ohi. Kristuksessa olemme yhtä ja toisiamme varten.