20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Meilahden seurakunta

Framåt tillsammans - stöd i vardagen för barnfamiljer

14.06.2019, 15:33
"Många barnfamiljer upplever att vardagen känns utmanande och ensam. Genom att visa godhet och finnas där för någon, kan vi med en liten insats göra en stor skillnad."

Projektet "Framåt tillsammans" utgör en möjlighet att bli familjevän och du får genom Petrus församling kontakt med en familj som du får vara en vän för. Du får vara där för att lyssna, uppmuntra och kanske vara det par extra händer som kan göra en så stor skillnad i vardagen.

Familjeväns-verksamheten är gratis för barnfamiljerna och baserar sig på frivilliga personer som väljer att ge av sin tid under en viss period som kan vara allt mellan 2 månader och upp till 1 år, då du träffar familjen ca. en gång i veckan. Under tiden som familjevän får du även handledning från Petrus församling."

Är du intresserad eller vill veta mera kan du kontakta Kajsa Sjöberg på kajsa.sjoberg@evl.fi eller 0504310163.

Mera information hittar du också på Petrus församlings hemsida http://petrusforsamling.net/