24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Meilahden seurakunta

Bolivian kuulumisia

24.06.2019, 13:41 /  päivitetty 24.06.2019, 13:51
Loppuvuosi oli Bolivian hankkeessa vilkas. Koulutuksia varten saatiin palkattua kaksi uutta sosiaalityöntekijäkouluttajaa yhden sijasta. Koulutuksiin osallistui yhteensä työssäkäyvää 255 lasta ja nuorta.
Lapsia Boliviassa. Taustalla vuoristoa.

Elämäntaito- ja johtajuuskoulutusten lisäksi järjestettiin ammatillisia, gastronomia-, leipomo- ja koruntekokoulutukset. Lisäksi järjestettiin kaksiosainen pienyrittäjyyskurssi. Jalkapallokenttää kunnostettiin. Lapsille ja nuorille järjestettiin myös yhteinen retkipäivä sekä jalkapalloturnaus.

Vanhemmat osallistuivat heille järjestettyihin naapurustotilaisuuksiin sekä yhteisen perhepäivän ohjelmaan. Työssäkäyvien lasten ja nuorten paikallisjärjestöä MOLDNAT:sia tuettiin heidän toiminnassaan sekä vastaavasti kansallistason järjestöä UNATSBO:a, jonka nykyinen presidentti on Ceprominin hankkeen kasvatti. UNATSBO:n edustusdelegaatio osallistui Latinalaisen Amerikan ja Karibian lapsityöläisjärjestön tapaamiseen Paraguayssa. Kunnallisten lapsiasianvaltuutetun, oikeusasiamiehen ja muiden päättäjien kanssa kokoonnuttiin suunnittelemaan yhteistyömahdollisuuksia ja arvioimaan työssäkäyvien lasten ja nuorten tilannetta.

Ceprominin edellisen hankkeen kasvateista 21 valmistui viime vuonna ylioppilaaksi. Tämä on merkittävä saavutus ja tärkeä etappi heidän elämässään, joka kannustaa jatkamaan heidän tukemistaan myös nykyisen hankkeen avulla.

Haagan seurakunta tukee SLS:n hanketta Bolivian kaivosalueiden lasten ja nuorten parissa. Kiitos avustasi!

Lue koko raportti tästä

Kuva: Jaakko Lavonius