24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Meilahden seurakunta

Beklagligt fel vid utskick av bokgåvor

17.06.2020, 16:47
Helsingfors församlingar uppmärksammar alla barn med en bokgåva när det gått tre år sedan de döptes. Nu har det helt oberoende församlingarna skett ett beklagligt misstag i samband med postningen av böcker.
Pienelle parasta Ruusukorva ja Kyyhkynen

Istället för en bokgåva postades ett brev, ämnat för vuxna som skrivit ut sig ur kyrkan, till barnen. I brevet tackar man för medlemskapet. Sammanlagt 160 brev har skickats till fel mottagare. Bokutskicken sker två gånger i månaden och felet rör ett av dessa utskick.

Helsingfors församlingar är väldigt ledsna över misstaget och bokgåvan, som ursprungligen skulle skickas till barnen, är nu postad. Postföretaget som begått misstaget skickar också en skriftlig ursäkt till de som mottagit det felaktiga brevutskicket.

Foto: Jani Laukkanen