20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Malmin seurakunta

Viikonloppuna vietetään latinankielistä messua ja siunataan uudet työntekijät ja luottamushenkilöt

18.01.2019, 09:28 /  päivitetty 18.01.2019, 09:47
Tulevan viikonlopun messuissa on tarjolla erityistä ohjelmaa. Lauantai-iltana vietetään latinankielistä gregoriaanista messua ja sunnuntaina messussa voi tavata sekä vanhoja tuttuja että ihan uusia kasvoja.
enkeli

Keskiajan tunnelmaa latinankielisessä messussa

Lauantai-iltana 19.1. vietetään Malmin kirkossa klo 20 latinankielistä gregoriaanista iltamessua. Osallistujille jaetaan messun tekstiosuudet myös suomeksi.

Messu koostuu completoriumista ja ehtoollisesta. Kiinteät osuudet, sanctus ja agnus Dei, perustuvat Mathias Raumanuksen messua koskeviin merkintöihin 1500-luvulta. Messun yhteydessä kuullaan lyhyt esittely Suomen kansallispyhimyksestä piispa Henrikistä.

Messussa mukana Esko M. Laine, Olli J. Vuoristo-Watia, Taru Hämäläinen, Antti Heikkonen ja Puistolan kamarikuoro.

Osia messusta taltioidaan Pisara-nimiseen TV-ohjelmaan myöhemmin lähetettäväksi.

Uudet työntekijät ja luottamushenkilöt siunataan

Sunnuntaina 20.1. messussa Malmin kirkossa klo 10 voi tavata monia sekä vanhoja tuttuja että ihan uusia kasvoja.

Messussa siunataan tehtäviin uudet työntekijät ja luottamushenkilöt.

Messussa saarnaa Heikki Arikka, liturgina toimii Anni Punkka. Mukana messun toteuttamisessa myös Pirkko Poisuo, Kaisu Rauhamaa sekä uudet työntekijät.

Tervetuloa tapaamaan uusia ja vanhoja työntekijöitä ja luottamushenkilöitä!