18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Malmin seurakunta

Malmin luottamushenkilöt pääosin uusia

19.11.2018, 16:09 /  päivitetty 19.11.2018, 16:51
Seuraavaa nelivuotiskautta Malmilla johtavat pääosin uudet päättäjät. Seurakuntaneuvoston kuudestatoista edustajasta kymmenen on uusia. Helsingin yhteiseen kirkkovaltuustoon valituista kuusi kymmenestä on uusia. Uutta väriä vaaleihin toivat partiolaiset. Partiolaiset Malmi -lista sai ensiyrittämällä seurakuntaneuvostoon läpi kaksi edustajaa.

Yhteiseen kirkkovaltuustoon valittiin Malmin seurakunnasta neljä edustajaa Avoin seurakunta- että Uudistusmieliset Malmi -listoilta ja yksi edustaja Sosiaalidemokraatit kirkossa- ja Koillis-Helsingin kokoomus -listoilta kummaltakin.

Malmin seurakuntaneuvostoon tuli valituksi edustajia kaikilta viideltä vaalilistalta: kuusi edustajaa Avoin seurakunta- ja viisi Uudistusmieliset Malmi -listoilta, kaksi edustajaa Partiolaiset Malmi- ja Koillis-Helsingin kokoomus -listoilta ja yksi edustaja Sosiaalidemokraatit kirkossa -listalta.

Suuret ikäluokat ja naiset kantavat vastuuta seurakunnan tulevaisuudesta

Malmin seurakuntaneuvoston keski-ikä on nyt 50 vuotta. Päättäjistä miltei kaksi-kolmasosaa on naisia.

Kirkkovaltuustoon ja seurakuntaneuvostoon eniten ääniä saaneet olivat Sosiaalidemokraatit kirkossa -listan Sinikka Vepsä (225 ja 222 ääntä), Avoin seurakunta -listan Anna Karhumaa (230 ja 218 ääntä) ja Tuula Pontela (200 ja 179 ääntä). Vepsä on kaupunginvaltuutettu, joka valittiin seurakunnan luottamustehtäviin toistamiseen. Pontela on seurakunnan pitkän linjan luottamushenkilö ja Karhumaa on uusi edustaja.

Julkisuudenhenkilöistä oikeuskanslerina toiminut Jaakko Jonkka oli ehdokkaana Avoin seurakunta -listalla seurakuntaneuvostoon, jonne tuli myös valituksi.

Malmin seurakunnan äänestysprosentti oli 9,46% ja nousi edellisestä 8,9%. Äänestäjiä oli 4046.
Katso lista kaikista valituista täältä .