20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Malmin seurakunta

Jo joutui armas aika –
Suvivirren kolme vuosisataa - katso täältä!

20.05.2020, 12:19 /  päivitetty 23.05.2020, 12:19
Kirkkohistorian dosentti ja pastori Esko M. Laine avaa kiinnostavasti Suvivirren historiaa kymmenminuuttisella videolla.
Suvivirren historia video

Suvivirsi syntyi keskellä 1600-luvun lopun nälkävuosia. Vuosisatojen saatossa siitä on tullut kuitenkin suomalaista kansallisomaisuutta, joka ylistää kesän puhkeamista kukkaan.

Jo joutui armas aika - Suvivirren kolme vuosisataa -ohjelma avaa elävästi suvivirren kulttuurisia merkityksiä eri aikakausina ja sen yllättävää ajankohtaisuutta poikkeusajan Suomessa. Ohjelma soveltuu kaikille yläkouluiästä alkaen, katsomuksesta riippumatta. Ohjelmassa kuullaan suvivirsi.

Kesto noin 10. min, tekstitys suomeksi. Ohjaus, kuvaus ja leikkaus Videotuotanto Mantere Oy. Malmin seurakunnan tuotantoa 2020.

Ohjelman voit katsoa täältä pe 22.5. klo 8 alkaen tai Facebookissa ensiesityksenä 22.5. klo 12.

Esko M. Laineen Suvivirren kolme vuosisataa löytyy myös artikkelina kirjallisuusviitteineen. Voit lukea sen täältä!