20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Malmin seurakunta

Ed Sheeran Malmille: Kirkko menee iholle tatuoinnein

18.07.2019, 17:55 /  päivitetty 18.07.2019, 18:11
Maailmankuulu Ed Sheeran esiintyy Malmin lentokentällä. Kirkko tatuoi tuhat konserttivierasta. Etsimme nyt tempaukseen vapaaehtoisia. Tulisitko tatuoijaksi?
Malmin seurakunnan logo Älä Pelkää

Maailman tämän hetken suosituimpiin artisteihin lukeutuva Ed Sheeran esiintyy Malmin lentokentällä ensi viikolla. Malmin seurakunta tatuoi tuhat konserttivierasta Älä pelkää -logolla.

Seurakunta on toivottamassa konserttivieraita tervetulleiksi Malmin aseman luona konserttipäivinä tiistaina 23. ja keskiviikkona 24.7. Halutessaan ohikulkijat saavat seurakunnan työntekijöiltä tai vapaaehtoiselta Älä pelkää -siirtokuvatatuoinnin.

Ei mitään hätää

”Näemme toisissamme paljon eroavaisuuksia. Kylvämme eripuraa ja vihaa. Se on pelottavaa.´Älä pelkää´on viesti, ettei ole mitään hätää,” sanoo Malmin kirkkoherra Heikki Arikka.

”Älä pelkää” toistuu Raamatussa yli 350 kertaa. Se on jouluevankeliumin enkelin viesti paimenille kedolla ja naisille pääsiäisenä haudalla.

”Olemme jokainen teoillamme ja sanoillamme vastuussa siitä, että rakennamme ilon, emmekä pelon ilmapiiriä. Ed Sheeranin humaani musiikki koskettaa ja vetoaa eri ikäisiin ihmisiin. Olen iloinen, että Malmilla yli satatuhatta ihmistä saa kuulla juuri häntä, ” sanoo Arikka.

Malmin lentokentälle yli 100 000 konserttivierasta

Molempiin Ed Sheeran konsertteihin on myynnissä 60 000 lippua ja keskiviikon konsertti on loppuunmyyty. Ed Sheeranin keikoista tullee yhteensä yleisömäärältään Suomen kaikkien aikojen suurin konserttitapahtuma. Yhden konsertin yleisöennätys on Madonnalla, jonka Jätkäsaaressa pidetty konsertti vuonna 2009 veti 85 000 katsojaa.

Jättikonsertti pidetään ensimmäistä kertaa Malmin lentokentällä. Helsingin kaupunki on tehnyt mittavia pohjustustöitä kentällä ja rakentanut muun muassa uusia kulkuväyliä. Yleisöä kehoitetaan käyttämään julkisia liikennevälineitä.

Tule tatuoijaksi!

Malmin seurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset ovat vastassa junalla saapuvia konserttivieraita Malmin aseman ja Malmin lentokentän välillä Ala-Malmin torin tienoilla 23.-24.7. klo 14-18.

Ohikulkijat saavat iholleen tatuoinnin halutessaan.Tatuoinnit ovat siirtokuvia, jotka kiinnitetään iholle vedellä. Ne lähtevät muutamassa pesussa.

Olisiko sinulla aikaa tulla vapaaehtoiseksi tatuoijaksi tunniksi tai pariksi? Tehtävä ei ole vaativa: Tervehdit ohikulkijoita, kiinnität vedellä (suihkupullolla) siirtokuvan hänen iholleen ja huolehdit alueen siisteydessä. Mukana tempauksessa on seurakunnan työntekijöitä.

Ilmoittaudu projektipappi Sami Kivelälle: sami.kivela@evl.fi

Koetetaan elää ekologisesti. Siksi toivomme, että otat oman suihkupullon mukaan.

Lisätiedot:

Anu Merenlahti, viestinnän suunnittelupäällikkö, p. 050 5284 453