18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Malmin seurakunta

Keskusteluapua

31.08.2022, 10:23

Elämän kriiseistä ja haasteista auttaa selviytymään, kun on joku, jolle puhua. Seurakunnan työntekijät ovat sinua varten. Ota rohkeasti yhteyttä, niin sovitaan aika luottamukselliselle keskustelulle.

jalat astuu

Diakoniatyöntekijä

...tukee sinua elämän haasteissa ja kriiseissä, oli kyse sitten yksinäisyydestä, sairaudesta, taloudellisista ongelmista, ihmissuhdepulmista tai hengellisestä hädästä. Hänen kanssaan voit keskustella elämäntilanteestasi ja selvittää asioitasi luottamuksellisesti. Yhdessä on helpompi etsiä ratkaisuvaihtoehtoja.

Diakoniatyöntekijän kanssa pääsee keskustelemaan varaamalla ajan puhelimitse. Katso täältä oman alueesi työntekijän yhteystiedot.

Diakonian apu on maksutonta, luottamuksellista ja avointa kaikille seurakunnan alueella asuville. Diakoniatyöntekijät tekevät pyydettäessä myös koti- ja laitoskäyntejä.

Seurakunnan papit

...ovat käytettävissä henkilökohtaiseen keskusteluun, kun haluat jutella elämäntilanteestasi tai sinua mietityttävistä hengellisistä asioista.

Pappia voi lähestyä esimerkiksi jumalanpalveluksen tai muun seurakunnan tilaisuuden jälkeen. Papin kanssa keskustelun voi varata seurakunnan palvelusihteeriltä p. 09 2340 4402 ma, ti, to ja pe 9–13, ke 13–17.

Palveleva puhelin ja netti

... tarjoavat luottamuksellista keskusteluapua nimettömänä ilta- ja yöaikaan. Katso lisätietoa ja yhteystiedot täältä.

Perheille ja nuorille

Perheneuvonta auttaa ja tukea helsinkiläisiä parisuhde- ja perheongelmissa sekä henkilökohtaisissa vaikeuksissa. Varaa keskusteluaika numerosta 09 2340 2555 arkisin klo 9–12.

Malmin seurakunta järjestää myös vertaistukiryhmiä haasteellisessa elämäntilanteissa eläville perheille.