20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

17.04.2019, 15:32
palapelin palaset

Malmin seurakunta
Malmin seurakunta on Suomen 2. suurin seurakunta, jäseniä on reilu 52 000. Alueen asukkaista 54 % kuuluu kirkkoon.

Seurakunnan päivittäistä toimintaa johtaa kirkkoherra. Seurakunnan ylin päättävä elin on seurakuntaneuvosto.

Seurakunnan tehtävää toteutetaan alueellisesti. Työalaorganisaatio vastaa työalasta koko seurakunnassa tai tukee toimintaa alueilla.

Seurakunnan alueet
Seurakunta on tehtävien hoitamisen helpottamisen vuoksi jaettu kolmeen alueeseen: eteläinen, keskinen ja pohjoinen. Eteläiseen alueeseen kuuluvat Viikki ja Pihlajamäki, keskiseen Malmi, Pukinmäki, Siltamäki ja Tapanila, pohjoiseen Jakomäki, Puistola ja Tapuli.

Alueen toiminnasta vastaa johtava aluepastori yhdessä seurakunnan muiden työntekijöiden kanssa. Seurakuntalaiset ovat mukana ideoimassa ja kehittämässä alueiden toimintaa.