19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Malmin seurakunta

Erityisrippikoulu

12.12.2022, 14:33

Erityiset nuoret saattavat tarvita myös erityistä rippikoulua. Kirkko järjestää yhdessä vammaisjärjestöjen kanssa vuosittain erityis- ja pienryhmärippikouluja tarpeen mukaan. Erityisrippikouluja pidetään esimerkiksi kehitysvammaisille, liikuntavammaisille, dysfaattisille nuorille ja erilaisille oppijoille. Usein sopii ihan tavallinen rippikoulukin.

Erityisen tärkeää erilaisten oppijoiden tai apua tarvitsevien nuorten rippikouluasioissa on, että vanhemmat ovat yhteydessä seurakuntien rippikoulutyöntekijöihin sopivimman rippikoulun löytämiseksi. Toivomme, että rippikoulusta tulisi jokaiselle hyvä oppimisen ja elämän tärkeiden kysymysten pohtimisen paikka.

Erityisryhmien rippikouluista voi tiedustella myös Helsingin seurakuntien Yhteisestä seurakuntatyöstä:

* nuorisotyön sihteeri Pauli Syrjö p. 09 2340 2512, pauli.syrjo@evl.fi

* vammaistyön pappi Heli Ojalehto p. 09 2340 2546, heli.ojalehto@evl.fi