16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Malmin seurakunta

Tärkeät ajankohdat: ryhmävalinnat, ensimmäiset tapaamiset ja lopulta se leiri!

22.09.2020, 14:07
Lokakuun ilmoittautumisesta alkaa rippikouluun valmistautuminen. Olemme koonneet alle sinulle tietopaketin, jotta tiedät, milloin voit odottaa tietoa ryhmävalinnasta, koska ensimmäiset tapaamiset järjestetään ja mitä kaikkea ripariin liittyy ennen ja jälkeen varsinaista rippikoulua!
Malmin ripariesite

Lokakuu 2020: ilmoittautuminen rippikouluun

Ilmoittautuminen tapahtuu nettilomakkeen kautta. Ilmoittautuminen on auki 1.–31.10.2020.

Marras-joulukuu: Saat sähköpostilla tiedon ryhmävalinnasta

Marraskuun lopussa saat sähköpostin, jossa kerrotaan mihin rippikouluryhmään olet päässyt. Tämä sähköposti lähetetään huoltajan sähköpostiosoitteeseen. Mikäli haluat tiedon kirjeitse, ole yhteydessä rippikoulupäivystykseen.

Joulu-tammikuu: ensimmäinen tapaaminen oman ryhmän kanssa

Ilta- ja talvirippikoulut alkavat joulu-tammikuussa. Kesän rippikouluryhmien ensimmäiset tapaamiset ovat tammi-maaliskuussa. Ensimmäisessä tapaamisessa tapaat oman riparisi ohjaajat, muut ryhmäläisesi ja saat tärkeää tietoa muun muassa kevään aikatauluista. Osallistumalla ensimmäiseen tapaamiseen varmistat paikkasi rippikouluryhmässä.

Kevät: seurakunnan toimintaan osallistuminen

Kevään aikana tutustutaan ripariryhmän kanssa seurakunnan toimintaan. Nämä kevään tapaamiset ovat olennainen osa rippikoulua ja niihin osallistuminen on edellytys riparin käymiselle.

Leirien kaupunkipäivät

Leiririppikouluihin sisältyy kaksi kaupunkipäivää, joista toinen on ennen leiriä ja toinen leirin jälkeen. Näissä päivissä tutustutaan, käydään läpi leiriin liittyviä asioita ja valmistaudutaan konfirmaatioon.

Kaupunkipäivät kuuluvat rippikouluun, ja osallistuminen päiviin on välttämätöntä.

Leiri

Valtaosa rippileireistä on kesällä. Leirillä pohdiskellaan elämää ja kristinuskoa, lauletaan, syödään, leikitään, pelaillaan, saunotaan ja tehdään paljon muuta mukavaa. Leirillä on mukana riparilaisten ja ohjaajien lisäksi isosia.

Konfirmaatio

Rippikoulu huipentuu konfirmaatiomessuun. Tämä on sinun tärkeä juhlasi, ja sitä valmistellaan yhdessä rippikoulun aikana. Konfirmaatiossa sinut siunataan, puolestasi rukoillaan ja vietetään yhdessä ehtoollista.

Syksy

Riparin jälkeen voit lähteä mukaan isostoimintaan ja siten päästä seuraavana kesänä isoseksi rippikouluun. Isostoiminnan lisäksi seurakunnassa on monenlaista muutakin kivaa toimintaa nuorille. Saat kesällä kirjeen, jossa sinut kutsutaan mukaan nuorten toimintaan.