16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Malmin hautausmaa

Kai Sadinmaa toimii Malmin hautausmaapappina kesällä

20.06.2018, 13:20 /  päivitetty 20.06.2018, 13:51
Malmin seurakunta aloitti tällä viikolla uuden kokeilun Malmin hautausmaalla. Kesän ajan alueella on pappi tavoitettavissa.

Pappi on paikalla sielunhoitajana, surevien ja kaipaavien vierellä kulkijana, valmiina kohtaamiseen. Kesä–heinäkuussa hautausmaalla kulkee pastori Kai Sadinmaa.

– Näen, että tässä toteutuu vahvasti pappeuden ydin, ruohonjuuritason kohtaaminen ihmisten kanssa. Se on yksinkertaista olemista, rukouksessa olemista, olemista yhdessä Jumalan läsnäolossa. On sinä, minä, Jumala… Se on siinä, Kai Sadinmaa toteaa tehtävästään hautausmaapappina.

Sadinmaa sijaistaa tarvittaessa Malmin seurakunnan pappeja hautajaisissa, häissä ja kasteissa. Elokuussa hautausmaapapin työssä jatkaa pastori Jukka Holopainen.