19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Lauttasaaren kirkko

Kirkkojen musiikkivinkkejä marraskuussa

02.11.2018, 10:26 /  päivitetty 06.11.2018, 13:18
Konserttinostoissa luvassa esimerkiksi Lumen Valon juhlakonsertti ja elektroakustisia äänimaisemia.

Kansainvälisen maestron konsertti

ke 7.11. Huopalahden kirkossa

Kansainvälinen urkutaiteilija Kalevi Kiviniemi konsertoi keskiviikkona 7.11. kello 19 Huopalahden kirkossa, Vespertie 12, 00320 Helsinki. Satakielen laulu -konsertissa on mukana myös kirjailija Pekka Hako. Vapaa pääsy, ohjelma maksaa 15 euroa. Konsertti on osa Kiviniemen 60-vuotisjuhlakiertuetta. Taiteilijaa pääsee tapaamaan jo kello 18 alkaen. Levyjä myynnissä. Kaikki maksut käteisellä.

Saksalais-suomalaisen kuoron konsertti

to 8.11. Saksalaisessa kirkossa

Saksalais-suomalainen kuoro esittää kaksi lumoavaa teosta romantiikan aikakaudelta torstaina 8.11. kello 19 Saksalaisessa kirkossa, Unioninkatu 1, 00130 Helsinki. Josef Rheinbergerin messun Messe in f op. 159 ja Felix Mendelssohnin hymnin Hör mein Bitten lisäksi kuullaan urkusooloja sekä Rheinbergerin motetteja. Solistina laulaa Johanna Falkinger, sopraano, urkurina soittaa Marianne Gustafsson-Burgmann ja konsertin johtaa Agnes Goerke.

Vapaa pääsy, ohjelma 10 / 8 euroa.

Il Concerto: Autumn Leaves

la 10.11. Herttoniemen kirkossa

Herttoniemen kirkossa kuullaan konsertti Il Concerto: Autumn Leaves lauantaina 10.11. kello 16. Konsertissa laulavat sopraanot Olga Kurikka ja Miia Murtonen sekä baritonit Heikki Cantell, Juha-Pekka Niemelä ja Mikko Virta, pianistina soittaa Jasper Koekoek. Vapaa pääsy, maksullinen ohjelma.

Ohjelmamaksu sisältää kahvit väliajalla.

Kirkon osoite: Herttoniemen kirkko, Hiihtomäentie 23, 00800 Helsinki

Lumen Valo XXV -juhlakonsertti

la 10.11. Vanhassakirkossa

Lumen Valo -lauluyhtyeen perustamisesta on tänä vuonna kulunut 25 vuotta, ja sitä juhlitaan Lumen Valo XXV -konsertilla lauantaina 10.11. kello 19 Vanhassakirkossa. Lönnrotinkatu 6, 00120 Helsinki. Teema rakkaus ja kuolema esiintyy teosten teksteissä ja syntyhistoriassa sekä säveltäjien kohtaloissa. Suurin osa sävellyksistä esitetään a cappella, muutamiin teoksiin mukaan saapuvat urkuri Ilpo Laspas ja Espoon Barokki ry:n continuoryhmä.

Liput maksavat 25 / 15 euroa, ja niitä saa Lippupisteestä www.lippu.fi ja tuntia ennen ovelta.

Lauttasaaren Orkesterin isänpäiväkonsertti

su 11.11. Lauttasaaren kirkossa

Lauttasaaren Orkesteri pitää Isänpäiväkonsertin sunnuntaina 11.11. kello 18 Lauttasaaren kirkossa, Myllykallionrinne 1, 00200 Helsinki. Konsertin johtaa Ahti Valtonen ja solistina soittaa Olli-Pekka Tuomisalo, alttosaksofoni. Ohjelmassa kuullaan Cesar Franckin, Yrjö Gunaropuloksen ja Sergei Rahmaninovin musiikkia.

Vapaa pääsy, ohjelma 15 / 10 euroa.

Elektroakustisia äänimaisemia

ke 14.11. Temppeliaukion kirkossa

Pianisti Sid Hille luo itävaltalaisen multi-instrumentalisti Herbert Könighoferin sekä rumpali Markus Ketolan kanssa elektroakustisia äänimaisemia marraskuun iltakonsertissa keskiviikkona 14.11. kello 19 Temppeliaukion kirkossa, Lutherinkatu 3, 00100 Helsinki. Rauhallisia, kauniita ja jännittäviä äänitekstuureja luodaan spontaanisti improvisoiden. Niin syntyy yhdessä kirkon uuden valaistuksen kanssa meditatiivinen ja ainutlaatuinen konserttielämys. Sid Hille, Rhodes-sähköpiano, theremin ja elektroniikka, Herbert Könighofer, saksofonit ja huilut, Markus Ketola, rummut ja elektroniikka.

Liput 15 /10 euroa.

Sid Hillen kotisivut