20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Tule tutustumaan taidenäyttelyihin kirkoillamme

Roihuvuoren seurakunta

07.10.2021, 14:29 /  päivitetty 07.03.2024, 12:08
Roihuvuoren ja Laajasalon kirkoilla on esillä useimmiten paikallisten taiteilijoiden taidetta tai valokuvia. Katso tästä ajankohtaiset näyttelytiedot.
Värikäs maalattu tausta ja teksti Taidenäyttelyt.

Roihuvuoren kirkko

Piilossa puutarhan -taidenäyttely Roihuvuoren kirkolla

Taiteilija Heidi Heinonen maalaa usein kasviaiheisia ja värikylläisiä akryylimaalauksia.

Heidi kertoo, että kasveissa kiehtoo muotokielen lisäksi rajaton mahdollisuus jatkaa todellisuutta mielikuvituksella.

Tyyli leikittelee abstraktin ja esittävän välimaastossa, jättäen tilaa katsojan tulkinnalle.

Maalatessa Heidiä inspiroi musiikki, jonka hän kokee väreinä ja muotoina. Jokainen teos syntyy lopulta yhden kappaleen ympärille

ja teokset on nimetty kyseisen kappaleen mukaan.

Teoksia on kirkko- ja seurakuntasalissa, kappelissa sekä aulakahviossa.

Näyttely on nähtävillä 24.4.2024 asti

ma klo 9-12

ti klo 11-14

ke klo 11-19

to klo 11-14

su klo 9-12

sekä tilaisuuksien yhteydessä

Laajasalon kirkko

Laajasalon kirkon aulassa on maaliskuun ajan ikonimaalarien Ulla Sinimäen ja Sirpa Novaste-Koivistoisen ikoninäyttely kirkon aukioloaikoina (ma-to 10–14) sekä tilaisuuksien yhteydessä.