23.04. Onneksi olkoon: Jyrki, Yrjö, Jyri, Jori, Jiri, Yrjänä | Palaute
Laajasalon kirkko

Piispa Askola kastaa lapsia Roihuvuoren seurakunnan kastemessussa

14.09.2017, 16:31 /  päivitetty 15.09.2017, 11:02

Kastepäivää vietetään tänä syksynä Laajasalon ja Alppilan kirkoissa kastemessujen yhteydessä.

Marraskuussa eläkkeelle siirtyvä piispa Irja Askola kastaa lapsia Roihuvuoren seurakunnan kastemessussa 24. syyskuuta klo 12 Laajasalon kirkossa, Reposalmentie 13. Kallion seurakunnan kastepäivää vietetään Alppilan kirkossa, Kotkankatu 2 Mikkelinpäivän messussa 1. lokakuuta klo 16.

Ristiäisiä vietetään useimmiten kotona, vaikka lapsen voi kastaa missä vaan. Alun perin oli tapana toimittaa kaste seurakunnan jumalanpalveluksen osana. Molemmissa kirkoissa on mahdollista tuoda kasteelle pieni tai isompikin lapsi. Kastepäivä helpottaa juhlan valmistelua. Kirkko tarjoaa tilaisuudelle kauniit puitteet ja kakkukahvit. Mukaan voi kutsua myös lapsen lähipiirin. Kastettavan lapsen ei tarvitse olla vauva eikä perheenne tarvitse asua Roihuvuoren seurakunnan alueella.

Jos haluat tuoda lapsesi piispan kastettavaksi, ota yhteys Roihuvuoren seurakunnan kirkkoherra Timo Pekka Kaskiseen, 050 437 2144, pekka.kaskinen@evl.fi tai seurakuntatoimistoon, p. 09 2340 5700.

Jos haluat tuoda lapsen kastettavaksi Alppilan kirkon messuun, ota yhteyttä ke 27.9 mennessä Pauliina Lindforsiin, pauliina.lindfors@evl.fi tai 050 4620 987.