20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Arkisto: Gospelia kaikille - Gospel för alla!

24.02.2021, 09:16 /  päivitetty 19.12.2023, 14:21
Mitä on gospelmusiikki? - Vad är gospelmusik?
kuorolaisia lavalla

Mitä on gospelmusiikki? - Vad är gospelmusik?

Mitä on gospelmusiikki? –video luo välähdyksittäin mielikuvia gospelista ja sen merkityksestä. Videossa Gospel Helsinki –kuorolaiset musisoivat yhdessä huippumuusikoiden kanssa, laulajien ilo ja riemu on tarttuvaa. Video herättelee ajatuksia ja houkuttaa mukaan laulamaan.

• Video sopii itsenäisenä musiikkipalana kaikenikäisille, oppitunnille alustukseksi musiikin merkityksestä tai pohjustukseksi gospelmusiikkiin tutustumiselle niin koululaiselle kuin rippikoululaiselle. Oppitunnille gospelmusiikista/musiikin merkityksestä on mahdollista kutsua mukaan keskustelemaan Gospel Helsinki –kuoron johtaja/Gospelia kaikille – projektipäällikkö Nina Pakkanen ja Gospel Helsinki –kuorolaisia.

Video on katsottavissa Youtubesta Gospelia kaikille –tililtä ke 24.2.2021 lähtien ja sen kesto

15:49. Tekstityksen (laulujen sanat) voi valita suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.

KATSO VIDEO

Gospelia kaikille on Helsingin Yhteisen seurakuntatyön, Helsingin Tuomiorovastikunnan

seurakuntien ja Gospel Helsinki –kuoron yhteisprojekti.

Lisäinfoa:

Nina Pakkanen

Puh.. 09 2340 2532 tai 050 387 7157

nina.pakkanen@evl.fi

Verkkosivut:

www.gospelhelsinki.fi/gospelia-kaikille/

Some:

Facebook @gospeliakaikille

Instagram @gospeliakaikille

Kuva: kuva 1 Gospel Helsinki -kuorolaisia, kuva 2 Gospel Helsinki Band, Nina Pakkanen ja Ida Elina
Kuvaaja: Tuomo Björksten

Vad är gospelmusik?

Vad är gospelmusik?-videon ger en glimt av vad Gospel är och dess betydelse. I videon

musicerar körmedlemmar från Gospel Helsinki tillsammans med toppmusiker, sångarnas

glädje går verkligen att känna av. Videon väcker tankar lockar en till att sjunga med.

• Videon lämpar sig som självständigt material för alla åldrar, som introduktion iundervisning om musikens betydelse och som grundmaterial för att bekanta sig med gospelmusik, såväl i skolorna som i konfirmandundervisningen. Det är också möjligt att bjuda in Nina Pakkanen, körledare före Gospel Helsinki/projektchef för Gospelia kaikille, eller övriga körmedlemmar från Gospel Helsinki, för att diskutera gospelmusikens/musikens betydelse.

Videon är tillgänglig fr.o.m. ons 24.2.2021 på Youtube, på Gospelia kaikille-kontot. Videon

tar 15:49 min. Textning till låtarna finns att välja på tre språk, svenska, finska och

engelska.

Gospelia kaikille är ett samarbetsprojekt mellan Gemensamt församlingsarbete i

Helsingfors, församlingarna i Helsingfors domkapitel och kören Gospel Helsinki.

För mer information, på finska, kontakta:

Nina Pakkanen

09 2340 2532 eller 050 387 7157