24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Piispa Teemu Laajasalon Myötätuntopalkinto Helsingin seurakuntayhtymälle

01.04.2019, 19:24 /  päivitetty 02.04.2019, 09:37
Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo on myöntänyt myötätuntopalkinnon Helsingin seurakuntayhtymälle.
Kuvassa Antti Alanen ja Laura Pellikka KUA:n vihreät huomioliivit ja keräyslipas kädessään

Kimmokkeen palkinnolle antoi Helsingin seurakuntayhtymän nopeasti viime viikolla käynnistämä keräys Idai-myrskyn runtelemien Mosambikin, Zimbabven ja Malawin auttamiseksi Kirkon Ulkomaanavun kautta.

"Helsingin seurakuntayhtymä on osoittanut myötätuntoa merkittävällä, konkreettisella ja nopeasti reagoivalla toiminnallaan", palkinnon perusteluissa kerrotaan.

Piispa kiittelee myös Helsingin seurakuntayhtymän aloittamaa uudistavaa työtä perheneuvonnan, sairaalasielunhoidon sekä diakonian edistämiseksi ja vahvistamiseksi uusien hankkeiden ja toimintamallien avulla.

Helsingin hiippakunnan piispa on julistanut vuoden 2019 Myötätunnon vuodeksi. Vuoden aikana piispa jakaa kaksitoista Myötätuntopalkintoa, jotka kiittävät erityisestä myötätunnon osoittamisesta ja edistämisestä.

Piispa Teemu Laajasalo palkitsi Helsingin seurakuntayhtymän – syynä nopea ja konkreettinen toiminta hädänalaisten auttamiseksi