18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Lähetystyö Kannelmäen seurakunnassa

11.11.2020, 15:36
Kannelmäen seurakunta tukee Suomen Lähetysseuran kummisopimusten kautta aids-orpojen lasten ja nuorten parissa tehtävää työtä Etiopiassa sekä Thaimaassa tehtävää työtä nimikkolähettimme Ilkka Koiviston työn kautta.

‍Kannelmäen seurakuntaneuvosto hyväksyi helmikuussa 2018 palvelusopimuksen, ja sen myötä uudet nimikkokohteet ja -lähetit: Etiopian aids-orpojen lasten ja nuorten parissa tehtävä työ 3.500 euroa sekä nimikkolähettimme Ilkka Koiviston Aasian Thaimaassa tehtävään työhön yht. 3.500 euroa. (Heinäkuusta 2020 alkaen nimikkolähettimme on Ilkka Koivisto.) Rahat tähän tulevat pääosin kaksi kertaa vuodessa järjestettävistä lähetyksen myyjäisistä sekä kolehtituotoista.

Suomen Lähetysseura tekee työtä Aids-orpojen lasten ja nuorten parissa Etiopiassa, jotta lapsilla ja nuorilla olisi mahdollisuus koulutukseen. Hanke tukee ja voimaannuttaa alueen lapsia, joiden jompikumpi tai molemmat vanhemmat ovat menehtyneet AIDSiin. Aids on yksi suurimmista Etiopian väestöä uhkaavista vaaroista ja aids-orvot lapset ovat yksi tämän ilmiön surullisista seurauksista. Aids-orpojen tukihanketta toteutetaan kolmessa kaupungissa: Dessiessä, Woldiassa ja Kombolchassa, joissa arvioidaan olevan yhteensä 12.500 aids-orpoa, joista vain 20 prosenttia saa tukea joltakin humanitääriseltä taholta. Näiden lasten ja nuorten tukeminen on ollut monille seurakuntalaisille sydämen asia, ja käsityöpiiri Työtuvassa mukana olevat seurakuntalaiset ovat mahdollistaneet näiden lasten ja nuorten tukemisen vapaaehtoisten kahvirahojen lahjoittamisella. Tukea on saatu kerättyä tällä tavoin yli tuhat euroa vuodessa.

Nimikkolähettimme Satu ja Ilkka Koivisto lähtivät Suomen Lähetysseurasta työkaudelleen marraskuussa 2017. Ilkka Koivisto on jatkanut nimikkolähettinä heinäkuusta 2020 alkaen ja työskentelee työaluehallinnossa Mekongin alueen tiedottajana. Ilkka Koiviston työn kuulumisia voit lukea myös hänen blogistaan osoitteessa: https://thaimaanrajalla.fi/

Jos haluat olla mukana tukemassa seurakuntamme lähetystyötä eri tavoin osallistumalla, niin voit ottaa yhteyttä pappi Nina Rajamäkeen (puh. 050 3801 260 tai nina.rajamaki(at)evl.fi). Olet myös lämpimästi tervetullut lähetyksen Työtupaan tekemään yhdessä käsitöitä myyjäisiin iloisessa seurassa. Työtupa kokoontuu Kannelmäen kirkolla joka toinen tiistai parillisina viikkoina klo 15-19 (sisältää klo viiden teen ja kahvin) tai jos sinulla on mahdollisuus tulla kertaluonteisesti auttamaan myyjäisten leivonnaisten leipomisessa tai keittiössä, niin ota yhteyttä Nina Rajamäkeen. Lähetyspiirissä voit puolestaan kuulla uusia kuulumisia lähetyksen tiimoilta parittomien viikkojen tiistaisin kirkolla klo 18-19.30.