25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Kannelmäen seurakunta

2. pääsiäispäivä - Ylösnousseen kohtaaminen

08.04.2019, 13:57
Viesti Jeesuksen ylösnousemuksesta alkoi kulkea ihmisten joukossa.
Kannelmäen seurakunnan pääsiäisnäytelmästä. Kolme henkilöä keskustelee roolivaatteissa. Yleisönä koululaisia.

Raamattu kertoo opetuslasten ja ylösnousseen Jeesuksen kohtaamisista. Kaikki eivät heti tunnista opettajaansa. Yksi tunnistaa hänet hänet siitä, miten hän murtaa ja jakaa leipää. Toinen ei usko, ennen kuin saa nähdä ja kokeilla naulanjälkiä Jeesuksen käsissä ja kyljissä.

Yhdessä silminnäkijöiden kanssa ihmettelemme ja kiitämme ja kerromme edelleen sanomaa kuoleman voittaneesta Kristuksesta. Uskomme, että Kristus on alati läsnä kirkossa ja ystäviensä keskuudessa.

Toisen pääsiäispäivän väri on valkoinen, alttarilla palaa neljä kynttilää. Pääsiäisyöstä alkanut pääsiäisaika kestää helluntaihin, yhteensä 50 päivää.