19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Toimintaa aikuisille

12.02.2018, 11:45
Helsingin seurakunnat tarjoavat aikuisille paljon mahdollisuuksia olla mukana seurakunnan toiminnassa toivon kantajina, etsijöinä ja välittäjinä. Seurakunnista löytyy monenlaista toimintaa monen ikäisille, on keskusteluryhmiä, parisuhdetyötä.

Esimerkkejä toiminnasta

• Vapaaehtoistyö. Helsingin seurakunnissa on paljon mahdollisuuksia toimia toisten hyväksi erilaisissa vapaaehtoistehtävissä. Katso millaisia tehtäviä on tarjolla juuri sinua varten: vapaaehtoistyo.fi
  • Raamattupiirit ja bibliodraama antavat tilaisuuden tutkia ja ihmetellä Raamattua ja sen sanomaa ja etsiä ja löytää kosketuskohtia oman elämän ja raamatunkertomusten välillä.
  • Keskusteluryhmät kokoontuvat tutkimaan ajankohtaisia, tärkeitä aiheita, teologisia, yhteiskuntaeettisiä tai ihmissuhdeteemoja.
  • Harrastuspiirit antavat mahdollisuuden vaikkapa liikkua tanssien, pelata lentopalloa tai kutoa Äiti Teresa peittoja.
  • Kurssit tarjoavat mahdollisuuden pysähtyä itselle tärkeän teeman ääreen pitemmäksikin ajaksi ei vain keskustellen vaan vaikkapa maalaten.
  • Retriitit ja rukouspiirit ovat mahdollisuus sisäiseen hengelliseen uudistumiseen.

Löydät yksityiskohtaista tietoa toiminnasta seurakuntien sivuilta ja näiden sivujen tapahtumakalenterista. Osallistua saa myös muun kuin oman seurakuntasi toimintaan. Voit myös ehdottaa uutta toimintaa!

Nuoret aikuiset

Oletko 18-39-vuotias pääkaupunkiseudulla asuva nuori aikuinen ja haluat löytää oman paikkasi seurakunnasta? Oletpa sitten sinkku tai perheellinen, opiskelija, työssäkäyvä tai työtön, olet tervetullut nuorten aikuisten toimintaan!