24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Kannelmäen kirkko

Haitin hurrikaani -keräys Kannelmäen kirkolla ja Kaaressa

13.10.2016, 13:48

Haitiin viime viikolla iskeneen Matthew-hurrikaanin tuhot ovat osoittautuneet erittäin suuriksi. Maassa on 1,5 miljoonaa ihmistä hätäavun tarpeessa. Kannelmäen kirkolla ja Paikassa (Kauppakeskus Kaari, -1. krs) voi osallistua Kirkon Ulkomaanavun keräykseen, jolla hankitaan mm. ruoka-apua pahiten kärsineille alueille. Lisäksi torstaina 20.10. Kannelmäen seurakunta järjestää lipaskeräyksen Kauppakeskus Kaaren aulatiloissa.

Suurin pula tällä hetkellä on ruoasta, sillä myrsky tuhosi juuri valmistumassa olleen sadon. Kirkon Ulkomaanapu päätti myöntää 50 000 euroa lisää tukea Haitiin. Ulkomaanapu kohdistaa hätäapua alkuvaiheessa ruokaan, puhtaaseen veteen sekä perustarvikkeiden jakeluun. Lisäksi koulusektorille kohdistetaan varoja menetettyjen koulutarvikkeiden korvaamiseksi ja psykososiaalisen tuen antamiseksi lapsille.

"Jatkossa tuemme tarvittaessa myös hurrikaanissa ja tulvissa vahingoittuneiden koulujen korjaamista. Arvioiden mukaan pahimmin kärsineillä alueilla 70-90 prosenttia kouluista on kärsinyt vahinkoja", Kirkon Ulkomaanavun humanitaarisen avun päällikkö Eija Alajarva kertoo.

Näin voit auttaa: Lahjoita keräyslippaaseen tai
lähetä viesti APU numeroon 16499 (10 €).
Tai tee lahjoitus verkossa Haitin hurrikaani -keräkseen tai lahjoita tilille
Nordea FI33 1572 3000 5005 04, viestiksi ’Haitin hurrikaani’