18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Kannelmäen kirkko

Kirkolla juhlittiin syntymäpäiviä

09.10.2017, 16:28 /  päivitetty 31.10.2017, 13:20
Kannelmäen seurakunta kutsui tänä vuonna 70, 75, 80, 85, 90 ja yli 90 vuotta täyttävät syntymäpäiväjuhlaan 8.10. Juhlaan saapui parisen sataa päivänsankaria seuralaisineen. Ohjelmallinen osuus toteutettiin juhlakonserttina Kannelmäen kirkossa. Konsertista vastasivat laulaja Anu Hälvä ja pianisti Maija Weitz. He esittivät monipuolisen ohjelman klassisia laulu- ja pianoteoksia, väkeviä ja koskettavia negrospritituaaleja sekä rakastettuihin suomalaisiin runoihin sävellettyjä lauluja. Konsertin päätti monen suosikkeihin kuuluvat, Perttu Hietasen ja Taisto Wesslinin Eino Leinon runoihin säveltämät Nocturne ja Lapin kesä.

Juhlakonsertin jälkeen nautittiin tarjoiluista seurakuntasalien puolella. Tarjoiluapua antoivat Kannelmäen Martat. Pois lähtiessään päivänsankarit saivat Suomi 100 -juhlavuoden henkeen sopivan lahjan.

Kirkkoherra Sakari Enrold antoi tervetulosanoissaan päivänsankareille muistolauseeksi Jesajan kirjan luvusta 46 jakeen 4:

"Teidän vanhuutenne päiviin saakka minä olen sama, vielä kun hiuksenne harmaantuvat, minä teitä kannan. Niin minä olen tehnyt ja niin yhä teen, minä nostan ja kannan ja pelastan."