20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Kallion seurakunta

Lauri Grünthal seurakuntaneuvoston puheenjohtajaksi Kallioon

19.01.2021, 19:33
Kallion seurakuntaneuvosto valitsi tänään kokouksessaan 19.1. varapuheenjohtajakseen Lauri Grünthalin.
Kaksi henkilöä kukkakimppujen kanssa

Samalla hänestä tulee seurakuntaneuvoston kokousten puheenjohtaja.

Grünthal seuraa tehtävässään Johanna Hautakorpea, jonka ajatuksia menneistä puheenjohtajavuosista voi lukea täältä.

Kirkon luottamushenkilönä Grünthal toimii nyt ensimmäistä kertaa. Kallion seurakuntaneuvoston lisäksi hän on jäsen myös Helsingin yhteisessä kirkkovaltuustossa.

- Näissä tehtävissä pääsee käymään avartavia keskusteluja, oppimaan uutta ja vaikuttamaan kirkon tulevaisuuteen hyvinkin keskeisissä asioissa.

Lauri Grünthal odottaa kokousten puheenjohtajuutta innostuneena:

- Kiitän luottamuksesta, yritän parhaani mukaan täyttää vastuullisen tehtävän suuret saappaat. Odotan mielenkiinnolla kaikkea, mitä uusi tehtävä tuo tullessaan!

Seurakuntalaisilta Lauri Grünthal toivoo aktiivisuutta ja kannustaa olemaan häneen yhteydessä kaikenlaisiin asioihin ja kysymyksiin liittyen.

- Osaltani haluan myös toivoa kaikille valoa ja rakkautta tähän kevääseen.

Puheenjohtajan valinnan jälkeen seurakuntaneuvosto piti kokouksensa, jossa se:

• päätti irtisanoa sopimuksen Medialähetysseura Sanansaattajien kanssa 1.3.2021 alkaen,
  • antoi lausunnon yhteisen seurakuntatyön johtosäännöstä,
  • merkitsi tiedoksi raportin nuorten aikuisten toiminnasta Kalliossa vuonna 2020,
  • merkitsi tiedoksi Alppila Basket (AlBa) -hankkeen loppuraportin ja saadun rahoituksen uudelle hankkeelle,
  • merkitsi tiedoksi väliraportin Jaettu ateria on yhteinen hyvä -hankkeesta ja päätti jatkaa hanketta hankekauden loppuun saakka,
  • merkitsi tiedoksi luottamushenkilövaihdoksen, jonka mukaan Tulkaa kaikki -ryhmän ensimmäiseksi varajäseneksi nousee Anu Hyvönen ja toiseksi varajäseneksi Teemu Tertsunen ja
  • merkitsi tiedoksi kirkkoherran päätösluettelon.

Avaa tästä Kallion seurakuntaneuvoston kokouksen 19.1.2021 esityslista.