20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Kallion seurakunta

Sami Uusi-Rauva valittiin Kallion seurakunnan kappalaiseksi

24.08.2022, 12:43 /  päivitetty 24.08.2022, 13:01
Seurakuntaneuvosto valitsi Sami Uusi-Rauvan yksimielisesti seurakunnan I kappalaisen virkaan.
Uutisia Kallion seurakunnan seurakuntaneuvostosta 23.8.2022

Kallion seurakunnan seurakuntaneuvosto aloitti syyskautensa Alppilan kirkolla 23.8.2022. Se valitsi seurakunnalle uuden kappalaisen, Sami Uusi-Rauvan. Hän siirtyy Kallion seurakuntaan Tampereen tuomiokirkkoseurakunnasta, jossa on työskennellyt seurakuntapastorina.

Sami tulee Kallion seurakuntaan sen toiminnasta ja ystävällisistä kohtaamisista vaikuttuneena. Hänen toiveenaan on, että voi olla osaltaan vahvistamassa seurakunnan arvojen mukaista inhimillistä, erilaisuutta arvostavaa ja koko Kallion seurakunnan yhteistä hyvää rakentavaa toimintakulttuuria.

- Pakko sanoa, että uusi innostaa ja jännittää. Se, että kutsutaan porukkaan on kyllä merkki huolenpidosta, Sami toteaa.

Sami Uusi-Rauva aloittaa tehtävässään viimeistään 1.11. Seurakuntalaisilla on mahdollisuus tutustua häneen sunnuntaina 2.10. klo 10 messussa Kallion kirkossa.

Seurakuntaneuvoston 23.8.2022 kokouksen päätökset:

- Kallion seurakunnan I kappalaiseksi valittiin Sami Uusi-Rauva.

Lisäksi valittiin:

1. varasijalle Laura Huovinen

2. varasijalle Janne Keränen

- Merkittiin tiedoksi budjetin valmistelun tilanne ja konsulttiyritys BDO:n laatiman konsulttiselvitys, jossa kuvataan Kallion seurakunnan taloudellista tilannetta.

Päätettiin

- tiedustella naapuriseurakuntien kiinnostusta yhteistyöhön, työnjakoon tai seurakuntarakenteen kehittämiseen keskusta-alueella.

- aloittaa selvitystyö, jonka tavoitteena on luopua Alppilan kirkosta osittain tai kokonaan vuoteen 2026 mennessä. Seurakunnan budjetissa varaudutaan jatkossakin tilavuokraan alueelta noin 100 000 euron suuruudella.

- sisällyttää seurakunnan budjettiin Kalasatamaan suuntautuva yhteisöhanke, johon Kallion seurakunta panostaa yhden henkilötyövuoden. Merkittiin tiedoksi hankehakemus ja valtuutettiin kirkkoherra jättämään se seurakunnan puolesta.

- merkittiin tiedoksi muita budjettiin sisältyviä säästötoimenpiteitä valmistelun pohjaksi.

- hyväksyttiin toimintasuunnitelma koko seurakunnan osalta toimintakaudelle 2023–2025 ja pyytää tavoitealueilta tiedoksi toimintasuunnitelmat

- Valittiin seurakuntavaalien vaalilautakunnan uudeksi puheenjohtajaksi Kaisu Ahtola nykyisen puheenjohtajan muutettua Kallion seurakunnan alueelta pois. Lisäksi vaalilautakuntaan valittiin uudeksi jäseneksi Jyrki Wahlstedt.

- Merkittiin tiedoksi Kallion seurakunnan lähetyssopimuksiin liittyvien hankkeiden loppuraportit.

- Hyväksyttiin testamentti- ja lahjoitusasioiden hoitamista koskeva ohje ja todettiin, että se astuu voimaan vuoden 2023 alusta alkaen.

Kallion seurakunnan esityslistat ja pöytäkirjat löytyvät täältä.